၁၉၃၂ ခုႏွစ္တြင္ သမိုင္း ပညာရွင္ ဟင္နရီ-ရပ္ ဆဲလ္ ဟစ္ခ်္ေကာ့ခ္ႏွင့္ ဗိသုကာပညာရွင္ ဖိလစ္ ဂၽြန္ဆင္ Henry-Russell Hitchcock and architect Philip Johnson တို႔က နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ရွိ ေမာ္ဒန္အႏုပညာ ျပတိုက္တြင္ ျပပြဲတစ္ခု က်င္းပခဲ့ရာ ေခတ္ၿပိဳင္ ဥေရာပဗိသုကာ ဟန္တို႔၏ ရာဇ၀င္ကို ခင္းက်င္းျပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အင္တာေနရွင္နယ္ ဗိသုကာဟန္သည္ အဆိုပါျပပြဲမွ အစပ်ဳိးခဲ့ျခင္းျဖစ္ျပီး ျပပြဲ၏အမည္ “အင္တာေနရွယ္နယ္ စတိုင္” “International Style”ဟူသည့္ အမည္ႏွင့္လည္း တိုက္ဆိုင္ေန သည္။ အေမရိကန္လူထုကို ေခတ္သစ္ အေဆာက္အအံုမ်ား ႏွင့္ စတင္မိတ္ဆက္လိုက္ျခင္းဟုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။
ဟစ္ခ်္ေကာ့ႏွင့္ ဂၽြန္ဆင္တို႔က အင္တာေနရွင္နယ္ ဗိသုကာဟန္၏ ပဓာနမူၾကီး (၃)ခုကို ခ်ျပခဲ့သည္။
၁။ ဗိသုကာသည္ ထုထည္ပါးလႊာေသာ မ်က္ႏွာျပင္ မ်ားျဖင့္သာ ဖြဲ႔စည္းကာ ေရွးရိုးစြဲ ထုထည္ႀကီးမႈမ်ားကို ဆန္႔ က်င္သည္
၂။ မ်က္ႏွာစာကို ေျပျပစ္ရန္သာ ဦးတည္ၿပီး အျခား ဗိသုကာဟန္တို႔၏ အဓိကအခ်က္ျဖစ္သည့္ အခ်ဳိးညီမႈကို ဆန္႔က်င္သည္။
၃။ အလွဆင္မြမ္းမံပစၥည္းမ်ား ထည့္သြင္းမႈမရွိျခင္း၊ ခ်ီကာဂိုတြင္ ဗိသုကာပညာရွင္ ပါေမာက္ၡ လတ္၀စ္ မိုင္းစ္ ဗန္ဒါ႐ိုး (Ludwig Mies van der Rohe) ( ဂ်ာမန္ အသံထြက္-လူးဒြိစ္မီ ဆန္ဒဲရ္ ဟိုး)က ၁၉၅၀ ႏွင့္ ၆၀ ျပည့္လြန္ ကာလမ်ား တစ္ေလွ်ာက္ အင္တာေနရွင္နယ္ ဗိသုကာဟန္ အေဆာက္ အအံုမ်ားစြာ ဒီဇိုင္းေရးဆြဲခဲ့သည္။
ဗန္ဒါရိုး၏ လက္ရာမ်ားမွာ သူ႔တပည့္မ်ား၏ ၂၀ ရာစုေႏွာင္းပိုင္း ဗိသုကာ လက္ရာမ်ားအေပၚမ်ားစြာ ၾသဇာ လႊမ္းခဲ့သည္။
သာဓကအေနျဖင့္ ၾကည့္႐ႈရမည့္အေဆာက္အအံု ၂ လံုးမွာ ခ်ီကာဂိုရွိ The Inland Steel Building The Willis Tower တို႔ ျဖစ္သည္။
အင္တာေနရွင္နယ္ဗိသုကာဟန္၏ ၀ိေသသလက္ၡဏာမ်ား
(က) ျမင္သာေသာ စတီးဖရိန္ရွိျခင္း
(ခ) ၾကီးမားေသာ မွန္ခ်ပ္မ်ား
(ဂ) အမိုးျပန္႔
(ဃ) လက္မႈအလွဆင္ပစၥည္းမ်ား အသံုးမျပဳျခင္းတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
အင္တာေနရွင္နယ္ ဗိသုကာဟန္သည္ ၁၉၂၀ ႏွင့္ ၃၀ ျပည့္လြန္မ်ားတြင္ အေျခတည္ထြန္းကားလာခဲ့ျခင္းျဖစ္ ၿပီး ေမာ္ဒန္နစ္ဇင္၊ ေမာ္ဒန္ဗိသုကာဟန္တို႔ႏွင့္ ႀကီးမားသည့္ ဆက္ႏႊယ္မႈမ်ားရွိသည္။
Getty Research Institute က အဓိပ္ၸာယ္ဖြင့္ဆိုပံု မွာ “ပထမကမာၻစစ္ၾကီး ေနာက္ပိုင္း ေဟာ္လန္၊ ျပင္သစ္ႏွင့္ ဂ်ာမနီတို႔တြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့သည့္ ဗိသုကာဟန္ျဖစ္ျပီး ကမာၻ တစ္၀န္းလံုးသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ကာ ၁၉၇၀ ျပည့္လြန္ကာလမ်ားအထိ မ်ားစြာ ၾသဇာလႊမ္းခဲ့ေသာ ဗိသုကာဟန္ျဖစ္သည္”ဟု ဆိုသည္။
ထုထည္အေပၚတြင္ အဓိက အာ႐ံုစိုက္ျခင္း၊ အေလး ခ်ိန္ ေပါ့ပါးမႈကို အသံုးျပဳျခင္း၊ အလွဆင္ပစ္ၥည္းအားလံုးကို ျငင္းပယ္ျခင္း၊ စံကိုက္ပံုသဏၭာန္မ်ား ထပ္တလဲလဲအသံုးျပဳ ျခင္း၊ ျပန္႔ျပဴးေသာ မ်က္ႏွာျပင္မ်ား အသံုးျပဳျခင္းတို႔ကို အေလး ထားသည္။
၁၉၀၀ ျပည့္ႏွစ္၀န္းက်င္ခန္႔တြင္ ကမာၻ တစ္၀န္းရွိ ဗိသုကာပညာရွင္တို႔က ေရွး႐ိုးဗိသုကာဟန္မ်ားကို ေခတ္သစ္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ နည္းပညာအရ ျဖစ္တန္ရာေခ်ရွိသည္မ်ားႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးကာ ဗိသုကာအေျဖသစ္မ်ား ရွာေဖြလာၾကသည္။
ဘရပ္ဆဲလ္တြင္ ဗစ္တာ ေဟာ္တာႏွင့္ ဟင္နရီ ဗန္ဒီ ဗဲလ္ဒီ (Victor Horta and Henry van de Velde)၊ ဘာစီ လိုနာတြင္ အန္တိုနီ ေဂၚဒီ ( Anto-ni Gaudi )၊ ဗီယန္နာတြင္ ေအာ့တို ၀က္ဂ္ နာ (Otto Wagner ) ႏွင့္ ဂလပ္စကိုတြင္ ခ်ားလ္စ္ ရန္နီ မက္ကင္ေတာ့ရွ္ (Charles Rennie Mackintosh) တို႔၏ လက္ရာမ်ားမွာ ေခတ္ေဟာင္းႏွင့္ ေခတ္သစ္အၾကား အားၿပိဳင္မႈအျဖစ္ ထင္ရွားစြာ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္သည့္ သာဓကမ်ား ျဖစ္သည္
အဆိုပါ ဗိသုကာပညာရွင္မ်ား ကို အင္တာေနရွင္နယ္ ဗိသုကာဟန္၏ ပညာရွင္မ်ားအျဖစ္မူ မသတ္မွတ္ၾကေခ်။ ၎တို႔မွာ ရိုမန္႔တစ္ဆစ္ဇင(Roman-ticism) ၏ ေနာက္ဆံုး ပညာရွင္မ်ားအျဖစ္ ႐ႈျမင္ၾကသည္။
အင္တာေနရွင္နယ္ဟန္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရကို အသံုး မျပဳမီ အေမရိကန္ ဗိသုကာပညာရွင္အခ်ဳိ႕ျဖစ္ေသာ လူး၀စ္ ဆာလီဗန္ (Louis Sullivan)၊ ဖရန္႔ခ္ လိြဳက္ ႐ိုက္ထ္ ( Frank Lloyd Wright) ႏွင့္ အားဗင္း ဂီးလ္ (Irving Gill) တို႔သည္ ႐ိုးရွင္းမႈ၊ ႐ိုးသားမႈႏွင့္ ရွင္းလင္းမႈ၏ အားကို ဦးေဆာင္ျပသ ခဲ့ၾကသည္။
ဖရန္႔ခ္ လိြဳက္ ႐ိုက္ထ္၏ လက္ရာမ်ားမွာ ဥေရာပ ေမာ္ဒန္သမားမ်ားအေပၚ မ်ားစြာၾသဇာလႊမ္းခဲ့၏။
၁၉၂၀ ႏွင့္ ၃၀ ျပည့္လြန္ကာလ မ်ားအတြင္း ဖရန္႔ခ္ လိြဳက္ ရိုက္ထ္၏ လက္ရာမ်ားမွာ ဗိသုကာ၏ လားရာေျပာင္း လဲမႈကို ျပသေနသည္။
ဥေရာပတြင္ ဗိသုကာ၏ ေမာ္ဒန္ လႈပ္ရွားမႈကို အသံုး ျပဳမႈႏွင့္ ပံုသဏၭာန္ အၾကားဆက္ႏႊယ္သည့္၀ါဒ - ဖန္ရွင္နယ္ လစ္ဇင္ (သို႔မဟုတ္) Neue Sachlichkeit (တရားစီရင္မႈသစ္) ဟု ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကသည္။
ဟစ္ခ်္ေကာ့ခ္ႏွင့္ ဂၽြန္ဆင္တို႔ ၏ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆို ခ်က္အရ အင္တာ ေနရွင္နယ္ဟန္သည္ ၁၉၂၀ ျပည့္လြန္ ကာလမ်ားအတြင္း အေနာက္ဥေရာပတြင္ ထြန္းကားခဲ့ျပီး Dutch De Stijl move-ment , Le Corbusier, the Deutscher Werkbun ႏွင့္ the Bauhaus တို႔မွ ပံုေဖာ္ေပးခဲ့သည္။
Le Corbusier သည္ Taylo-rist ႏွင့္ Fordist မဟာဗ်ဴဟာမ်ားကို ေထြးေပြ႔ခဲ့သူျဖစ္၏။
Le Corbusier က L'Esprit Nouveau အမည္ရွိ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ျပီး ေခတ္သစ္စက္မႈနည္းဗ်ဴဟာ ႏွင့္ မဟာဗ်ဴဟာမ်ား အသံုးျပဳကာ လူမႈစီးပြားအဆင့္အားလံုး တြင္ ပိုမိုျမင့္မားသည့္ လူေနမႈအဆင့္ ေဖာ္ေဆာင္ေရး တြန္းအား ေပးခဲ့သည္။
၁၉၂၇ ခုႏွစ္တြင္ အင္တာ ေနရွင္နယ္ဗိသုကာဟန္ ကို အထင္ရွားဆံုးကိုယ္စားျပဳလုိက္သည့္ အေဆာက္အအံု မွာ စတုဂတ္ Weissenhof Estate ျဖစ္ျပီး ေန႔စဥ္လာေရာက္ လည္ပတ္ ၾကည့္ရႈသူ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ရွိသည္။
+++ ၁၉၃၂ ေမာ္ဒန္ဗိသုကာျပပြဲ +++
၁၉၃၂ ခုႏွစ္တြင္ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ ပဥၨမရိပ္သာလမ္း ႏွင့္ ၅၆ လမ္းရွိ ေမာ္ဒန္အႏုပညာျပတိုက္ (MoMA) တြင္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၉ ရက္မွ မတ္လ ၂၃ ရက္အထိ ႏိုင္ငံတကာ ျပပြဲတစ္ရပ္ က်င္းပခဲ့သည္။
အဆိုပါျပပြဲတြင္ ေမာ္ဒန္ဗိသုကာပညာရွင္မ်ား ပါ၀င္ ျပသခဲ့ရာ ခ်ီကာဂိုမွ ဗိသုကာပညာရွင္ညီေနာင္ျဖစ္ေသာ မြန္႐ိုး ဘန္႔ထ္ ဘိုးမန္းႏွင့္ အားဗင္း ဘိုးမန္းတို႔က အီလီႏြိဳက္စ္ျပည္ နယ္၊ အီဗန္စတန္ရွိ အထပ္လတ္ေခတ္သစ္လူေနအိမ္ရာတစ္ခု ပါ၀င္ ျပသခဲ့သည္။
အခန္း နံပါတ္ E တြင္မူ ကမ္ၻာ့ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၅ ခုမွ ဗိသုကာပညာရွင္ေပါင္း ၃၇ ဦး၏ လက္ရာမ်ား ပါ၀င္ျပသခဲ့ရာ ၁၉၂၀ ျပည့္လြန္ကာလမ်ားမွ ဥေရာပဗိသုကာဟန္တို႔ျဖစ္ သည္ဟု ဆိုသည္။
နယူးေယာက္တြင္ ရက္သတ္ၱ ၆ ပတ္ခန္႔ က်င္းပၿပီး ေနာက္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတစ္၀န္းတြင္ လွည့္လည္ က်င္းပခဲ့ၿပီး ခရီးသြားျပပြဲဟု အမည္ေပးခဲ့ကာ ေနာင္ ၆ ႏွစ္တိုင္ ဆက္လက္ျပသခဲ့သည္။
+++ အၾကီးအကဲမ်ား +++
ေမာ္ဒန္ျပတိုက္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး အဲဖရက္ဒ္ အိတ္ခ်္- ဘားရ္က ဗိသုကာသမိုင္းပညာရွင္ ဟင္နရီ-ရပ္ဆဲလ္ ဟစ္ခ်္ ေကာ့ခ္ႏွင့္ ဖိလစ္ဂၽြန္ဆင္တို႔ကို ပထမဆံုးျပပြဲအား ကြပ္ကဲေပးရန္ ငွားရမ္းခဲ့၏။
၎တို႔ သံုးဦးသည္ ၁၉၂၉ ခုႏွစ္တြင္ ဥေရာပ တစ္လႊား လွည့္လည္ခရီးထြက္ခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္ ဟစ္ခ်္ေကာ့ ၏စာအုပ္ျဖစ္ေသာ ေမာ္ဒန္အႏုပညာအေၾကာင္း အေခ်အတင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
+++ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀မႈမ်ား ++
၁၉၃၂ ခုႏွစ္ျပပြဲျပီးေနာက္ ဟစ္ခ်္ေကာ့ခ္ႏွင့္ ဂၽြန္ဆင္ တို႔က စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ေရးသား ထုတ္ေ၀ခဲ့ၾကသည္။
ျပပြဲ၏ ကက္တေလာက္ျဖစ္ေသာ “ေမာ္ဒန္ဗိသုကာ၊ ႏိုင္ငံတကာျပပြဲ ”Modern Architecture: International Exhibition ကို ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့သည့္နည္းတူ “အင္တာေနရွင္ နယ္ ဗိသုကာဟန္၊ ၁၉၂၂ မွစတင္သည့္ ဗိသုကာ” ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ စာအုပ္ကို W.W.Norton & Co. မွ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့ သည္။
ယင္းစာအုပ္ကိုပင္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ W.W.Norton & Co. မွ ပင္ ဒုတိယအၾကိမ္ ျပန္လည္ရိုက္ႏွိပ္ခဲ့ေသးသည္။
ဟစ္ခ်္ေကာ့ခ္ႏွင့္ ဂၽြန္ဆင္တို႔၏ ျပပြဲကက္တေလာက္စာအုပ္ တြင္ အင္တာေနရွင္နယ္ဗိသုကာဟန္၏ အေျခခံမူၾကီး (၃) ရပ္ကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခဲ့ရာ-
(က) ေနရာအက်ယ္အ၀န္း (ထုထည္ႏွင့္ ၾကံ႕ခိုင္မႈကို ဆန္႔က်င္)(ခ) ပံုမွန္ျဖစ္မႈ
(ဂ) ေျပာင္းလြယ္ျပင္လြယ္ျဖစ္မႈ ဟူသည့္ အခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။
ဟစ္ခ်္ေကာ့တို႔က ထုထည္ထက္ ပမာဏကို အသား ေပး၏။ အခ်ဳိးညီမႈထက္ မွ်ေျခညီမႈကို ဦးစားေပး၏။ အလွဆင္ ပစၥည္းမ်ားကို ဆန္႔က်င္၏။
စက္မႈနယ္တြင္ အလံုးအရင္းထုတ္လုပ္မႈ နည္းဗ်ဴဟာ မ်ားမွ အင္တာေနရွင္နယ္ဗိသုကာဟန္၏ ဒႆနိကကို ဖန္တီး သည္။
အင္တာေနရွင္နယ္တြင္ အေရးပါသည့္ ေၾကြးေၾကာ္ သံ (၃)ရပ္ရွိရာ
(၁) အလွဆင္ျခင္းသည္ ဒုစရိုက္
(၂) ပစၥည္းပစၥယတို႔ကို သစၥာထား
(၃) လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေနာက္မွာ ပံုသဏၭာန္ရွိ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ av aumblpD,m Le Corbusier ကလည္း အိမ္ဟူသည္ လူေနမႈဆိုင္ရာယႏၱရားမ်ားျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည့္ကာလ
၁၉၄၀ မွ ၁၉၇၀ ျပည့္လြန္ကာလမ်ားအၾကား (အထူး သျဖင့္ ၁၉၅၀ မွ ၁၉၇၀ အၾကားတြင္ ရံုးခန္းတာ၀ါႏွင့္ မိုးေမွ်ာ္ တိုက္မ်ား)
ထူးျခားသည့္ သြင္ျပင္ လကၡဏာမ်ား
(က) ကြန္ကရစ္၊ မွန္ႏွင့္ စတီးတို႔မွာ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳသည့္ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
(ခ) အေဆာက္အအံု၏ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံုကို ေပၚလြင္ေအာင္ အေလးထားေလ့ရွိသည္။
(ဂ) မရွိမျဖစ္ မလိုအပ္သည့္အလွဆင္မႈမ်ားကို ျငင္းပယ္သည္။
(ဃ) ribbon windows မ်ားႏွင့္ ေထာင့္ဘက္ျပတင္း ဟန္မ်ားသည္ ဤဗိသုကာဟန္၏ အဓိကစတိုင္မ်ား ျဖစ္သည္။
(င) မွ်ေျခညီမႈႏွင့္ ေျပျပစ္မႈတို႔ကို အေလးထားသည္။
(စ) အစြန္းမရွိသည့္ အမိုးျပန္႔
(ဆ) စတီး၊ မွန္ႏွင့္ ပလတ္စတစ္တို႔၏ ေတာက္ေျပာင္ မႈကိုသာ အေလးထားျပီး အလွဆင္မႈမ်ား လံုး၀ေရွာင္ရွား သည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း အမည္မသိ မွန္ေသတၳာ “ anony-mous glass box ” ဟု အခ်ဳိ႕က ေခၚေ၀ၚၾကသည္။
အင္တာေနရွင္နယ္သည္ အာ့ထ္ဒက္ကို (Art Deco)(သို႔မဟုတ္) အာ့ထ္ မဒန္းန (Art Moderne) ဗိသုကာဟန္ ကို ရြံ႕မုန္းသူမ်ားအတြက္ အေျဖတစ္ရပ္ျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆို သည္။ သို႔ရာတြင္ အေျခခံစံျပဳမႈမ်ားမွာ အတူတူသာ ျဖစ္ေလ သည္။ ဤဗိသုကာဟန္ကို ေနအိမ္မ်ားအတြက္ အသံုးျပဳမႈ အလြန္နည္းပါးခဲ့သည္။
၁၉၇၀ ျပည့္လြန္ကာလမ်ားအတြင္း အင္တာေနရွင္ နယ္ဟန္ကို ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးႏွင့္ အင္စတီက်ဴးရွင္း အမ်ဳိးမ်ဳိး၏ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ရာတြင္ အသံုးျပဳခဲ့ သည္။
ေနအိမ္မ်ားအတြက္မွလြဲၿပီး အင္တာေနရွင္နယ္ ဗိသုကာဟန္သည္ ၁၉၅၀ ျပည့္လြန္မွ ၁၉၇၀ ျပည့္လြန္ ေႏွာင္း ပိုင္းကာလမ်ားအထိ အေမရိကန္ဗိသုကာနယ္ကို ၾသဇာလႊမ္း ခဲ့သည္။
အေမရိကႏွင့္ ဥေရာပတို႔တြင္ ေမာ္ဒန္လႈပ္ရွားမႈ အထြတ္အထိပ္သို႔ေရာက္ရွိေနခ်ိန္တြင္ အင္တာေနရွင္နယ္ ဗိသုကာဟန္သည္ စံတစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ့သည္။
အခ်ဳပ္ဆိုရလွ်င္ ၁၉၂၀ ျပည့္လြန္မ်ားႏွင့္ ၁၉၃၀ ျပည့္လြန္ကာလမ်ားတြင္ ေရပန္းစားခဲ့ေသာ အင္တာေနရွင္နယ္ ဗိသုကာဟန္သည္ ယေန႔တိုင္ အားေကာင္းေနဆဲျဖစ္သည္။
လက္ေတြ႔အသံုးက်၀ါဒသည္ အေမရိကတစ္လႊားတြင္ လႊမ္းမိုး ခဲ့ျပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ ဥေရာပအထိ ပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့သည္။
အမည္မသိမွန္ေသတၳာဟု ေခၚၾကရျခင္း၏ အေၾကာင္း ရင္းမွာ တမူထူးျခားသည့္ ဟန္ပန္မရွိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
၁၉၅၀ မွ ၇၀ ျပည့္လြန္ကာလမ်ားအတြင္း အေမရိကႏွင့္ ဥေရာပ၏ ျမိဳ႕ၾကီး၊ ျမိဳ႕ငယ္မ်ားတြင္ အမည္မသိ မွန္ေသတၱာမ်ား အျပိဳင္းအရိုင္း ထြက္ေပၚခဲ့ေလသည္။
အိုစမာဘင္လာဒင္၏ အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္မႈ ခံခဲ့ရေသာ နယူးေယာက္ရွိ ကမ္ၻာ့ကုန္သြယ္ေရးစင္တာ အျမႊာ ေမွ်ာ္စင္သည္ အင္တာေနရွင္နယ္ဗိသုကာဟန္ အထြတ္အထိပ္ သို႔ ေရာက္ရွိေနခ်ိန္ ၁၉၇၀ ျပည့္လြန္ကာလမ်ားအတြင္း ေပၚ ထြက္လာခဲ့သည့္ အေဆာက္အအံုႀကီးတစ္ခု ျဖစ္သည္။
အင္တာေနရွင္နယ္ဟန္သည္ ကမာၻ႕ကုန္သြယ္ေရး စင္တာၾကီးႏွင့္အတူ တပါတည္းေျမခသြားၿပီဟုလည္း အခ်ဳိ႕က ဆိုၾကသည္
အိအိေအးေအာင္ မွ iMyanmarHouse.com (အိုင္ျမန္မာေဟာက္စ္ေဒါ႔ကြန္း) အတြက္ အထူးေရးသားေဖာ္ျပသည္။
Credit: iMyanmarHouse.com