လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၅၀ ေလာက္ ကမဟာရန္ကုန္ကဲ့သို႔ေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ားတြင္ ကိုလိုနီေခတ္၏အမွတ္လကၡဏာ တိုက္တာအိမ္ေျခမ်ား က်န္ရွိပါေသးတယ္ ။ တိုက္တာအိမ္ေျခဟူသည္ လူစည္ကားရာအရပ္မ်ား၌ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ကပ္လ်က္ေဆာက္ရသည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ယခင္က ေသြးခ်င္တိုင္းေသြးခြင့္ရေသာ ၾကားေလသည္ တိုက္တို႔၏ခ်စ္ျခင္း ကြင္းေအာင္တေစ မေမႊႏိုင္ေတာ့ၿပီျဖစ္ရကား တိုက္ခန္းမ်ားအတြင္း ပူေလာင္အိုက္စပ္မႈကို စတင္ခံစားရေတာ့သည္။ သည္ေတာ့ ၿမိဳ႕ျပတိုက္ခန္းေန လူသားမ်ားအဖို႔ ေအးရာေအးေၾကာင္း ေအးကြက္ကို အေဆာတလ်င္႐ွာရေတာ့သည္။
ေႏြပီသေသာအခါတြင္ေတာ့ ေႏြးေထြးျခင္းဆံုမွတ္မွသည္ ပူအိုက္ျခင္းစုရပ္သို႔ ကူးေျပာင္းလာသည္။ ထိုအခါတြင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္သူတို႔သည္ ေအးကြက္ကို စ႐ွာေတာ့၏။ ေႏြဒီဂရီ တျဖည္းျဖည္းရင့္လာ၍ မိုးမက်မီ ေႏြေႏွာင္းကာလသည္ကား ေအးကြက္ကို႐ွာသူတို႔ ပ်ာယာအခတ္ဆံုးသမယပင္တည္း။ အပူဒီဂရီ တစ္စတစ္စတက္လာသည္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ညီေထြျဖစ္ရေအာင္ပင္ ေအးကြက္ကိုလည္း ႐ွာရေတာ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံေဒသအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ အပူပိုင္းဇုန္ဆန္ေသာရာသီဥတု႐ွိရကား ေတာင္ေပၚၿမိဳ႕မ်ား၊ ပင္လယ္ကမ္းေျခေဒသမ်ားမွအပ ေႏြ၏အပူဒဏ္ကို လွလွႀကီးခံစားရေတာ့သည္။
ေအးကြက္ရ်ာသူတို႔ ပလက္ေဖာင္းေပၚ ဘယ္လိုအိပ္ၾကသနည္း။ ဘယ္သူမွ် ဖ်ာခင္းအိပ္သည္မဟုတ္။ ျမဴနီစီပယ္ကစိုက္ေပးထားေသာသစ္ပင္ေအာက္တြင္ သူတစ္လက္၊ ငါတစ္ခ်က္ျဖင့္ ပစၥည္း၊ လုပ္အား ထည့္၀င္ကာ သစ္ပင္ကိုပတ္၀ိုက္႐ိုက္ထားေသာ ကြပ္ပ်စ္႐ွည္မ်ား႐ွိသည္။ ဦးသူက ထိုကြပ္ပ်စ္ေပၚတက္အိပ္ၾက၏။ ကြပ္ပ်စ္ေပၚမအိပ္ရသူကလည္း အေၾကာင္းမဟုတ္။ ထိုေခတ္ကအသံုးမ်ားေသာ ကင္းမ္ေကာ့ေခၚ ပတၱဴခင္းေခါက္ခုတင္႐ွိသူက ပလက္ေဖာင္းေပၚ ခုတင္ခင္းကာ ေအးကြက္႐ွာသည္။ အိပ္မေပ်ာ္ခင္ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္း၀ိုင္းဖြဲ႔လ်က္ စကားစျမည္ေျပာရင္း ေႏြးေထြးမႈကြန္ရက္ ျဖန္႔ၾကက္ၾကသည္။ ေယာက္်ားသားေတြအတြက္ ေအးကြက္ကို ထိုသို႔႐ွာေသာ္လည္း မိန္းမသားေတြအတြက္ေတာ့ ထိုသို႔အိပ္၍ျဖစ္သည္မဟုတ္။ သည္ေတာ့ ဘာလုပ္ၾကသနည္း။ အေပၚထပ္အခန္းေနသူေတြက အိမ္ေ႐ွ႕တံခါးဖြင့္ကာ ၀ရန္တာထြက္အိပ္၏။ ဒါလည္း သူတို႔နည္းသူတို႔ဟန္ျဖင့္ ေအးကြက္႐ွာနည္းတစ္မ်ိဳး။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၅၀၊ ၁၀၀ ခန္႔ကေတာ့ လူဦးေရကလည္း ေျပာပေလာက္ေအာင္မထူထပ္ေသး၊ အိမ္ေျခရာေျခကလည္း ယခုေလာက္မသိပ္သည္းေသး။ သည္ေတာ့ အိမ္ေျခတို႔ၾကားတြင္ ၾကားေလက ေသြးခ်င္တိုင္းေသြးခြင့္ရေန၏။ သည္ေတာ့ ပူျခင္းေလာင္ျခင္းကို ပူလွေခ်ရဲ႕ ေလာင္လွေခ်ရဲ႕ ဟူ၍ စာတစ္တန္ေပတစ္ဖြဲ႔ ဇီဇာခ်ဲ ့ဋီကာဖြဲ႔မေနျဖစ္ၾက။ ေရခဲေသတၱာဟူသည္ အ႐ုပ္ေရးျပလွ်င္ေတာင္ ေၾကာင္အိမ္တစ္မ်ိဳးပဲဟု ေျပာၾကမည့္ေခတ္၊ ေရခဲသံုးစြဲျခင္းပင္ တြင္က်ယ္မႈမ႐ွိေသးသည့္ေခတ္ ျဖစ္ရကား သဲအိုးမ်ားအတြင္းမွ ေသာက္ေရေအးေအးသည္ပင္ ေႏြကိုအန္တု ဆန္႔က်င္ျပဳစရာတစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ မန္က်ည္းမွည့္ပ်စ္ပ်စ္ကို ေရစိမ္ထားၿပီး ထန္းလ်က္ရည္ႏွင့္ေရာစပ္ကာ သဲအိုးေရေအးေအးျဖင့္ေဖ်ာ္၍ ေသာက္လိုက္ရလွ်င္ အျပင္ပူေရာ အတြင္းပူပါ ကင္းစင္လြင့္ေပ်ာက္ ပီတိေရာက္ေခ်ေတာ့၏။
ၿမိဳ႕ေပၚမွာကေတာ့ ေ႐ွ႕တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း ေသတၱာမ်ားစီထပ္ကပ္ရပ္ထားသည့္အလား တည္ေဆာက္ထားေသာ တိုက္မ်ားက အစြန္ခန္းသာမဟုတ္လို႔ကေတာ့ ေလ၀င္စရာလမ္းကိုမ႐ွိ။ ေန႔လယ္ေန႔ခင္းဘက္မွာေတာ့ ကိုယ့္လုပ္ငန္းခြင္ႏွင့္ကိုယ္ အာရံုျပားေနေသာ္လည္း ညအိပ္ခ်ိန္တြင္ေတာ့ အိုက္စပ္မႈကိုသည္းမခံႏိုင္ၾက။ သည္ေတာ့ အိပ္စက္ခ်ိန္ေအးကြက္႐ွာျခင္းအမႈ ျပဳရသည္က သဘာ၀တစ္ရပ္ျဖစ္လာသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၅၀ ေလာက္ကေတာ့ ၿမိဳ႕ျပတြင္ပင္ ယခုေလာက္လူေနမထူထပ္ေသး။ ယာဥ္ယႏၱရားမ်ားလည္း သိပ္မမ်ားလွေသး။ လူသြားလူလာလည္း မမ်ားလြန္းေသး။ သည္ေတာ့ လမ္းမႀကီးမ်ား၏ လူသြားစၾကၤန္ပလက္ေဖာင္းမ်ားသည္ ေအးကြက္႐ွာသူတို႔အိပ္ရာ ျဖစ္လာၾကသည္။ ထိုစဥ္ပလက္ေဖာင္းမ်ားကား ပမာဏအားျဖင့္ က်ယ္ျပန္႔လွစြာ၏။ ပလက္ေဖာင္းအစပ္မ်ားတြင္ ဗာဓံ၊ ေရတမာ၊ ပ်ဥ္းမ စေသာ အပင္မ်ားကို အရိပ္အလို႔ငွါ စိုက္ထားၾက၏။ ယခု စည္ပင္သာယာတစ္ျဖစ္လဲ ျမဴနီစီပယ္မွ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းေနစရာမလို။ အေၾကာင္းကေတာ့ ထိုအပင္မ်ားစိုက္ေပးသည္ကိုက ျမဴနီစီပယ္ျဖစ္ေန၍။
ေဆာင္းရာသီသည္ ေအးျမ၏။ ဒီဂရီမလြန္လွ်င္ ေနထိုင္သြားလာ၍ေကာင္း၏။ ေမာပန္းႏြမ္းရိျခင္းတို႔ မကပ္ၿငိသျဖင့္ လႈပ္႐ွားက်င္လည္ရသူတို႔ လန္းဆန္းရႊင္ပ်သည္။ သို႔တေစ အေအးဓာတ္က လိုသည္ထက္ပိုကဲလာေသာအခါ ေႏြးေထြးျခင္းရသကို ေတာင့္တလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဆာင္းအကုန္ေႏြဦးကာလကို ျမန္မာျပည္သူတို႔ လိုလိုလားလားႀကိဳဆိုၾကသည္။ ထပ္၍ထပ္ကာ၀တ္ဆင္ထားရေသာ အေႏြးထည္အထပ္အလႊာတို႔ကို ဖယ္ခြာလ်က္ ေပါ့ပါးေသာအထည္တို႔ကို လြတ္လပ္စြာေျပာင္းလဲဆင္ယင္ၾကသည္။ ေႏြးေထြးေသာေလျပည္ကို ႀကိဳလင့္ရင္း ဦးတည္ရာမဲ့တိုက္ခတ္တတ္ေသာ ေႏြဦး၏ေလ႐ူးကို ႏွစ္သက္ခံုမင္စြာေထြးေပြ႔ခံယူၾက၏။
ေက်းလက္မွာ ေအးကြက္႐ွာရသည္က လြယ္ကူသည္၊ ႐ိုးစင္းသည္။ ေယာက္်ားသားမ်ားအဖို႔ ျခံ၀ိုင္းထဲမွကြပ္ပ်စ္ေပၚတြင္လည္းေကာင္း၊ အိမ္ေ႐ွ႕ကျပင္ေပၚတြင္လည္းေကာင္း၊ ျခံေထာင့္မွ လွည္းေပၚတြင္လည္းေကာင္း၊ ယုတ္စြအဆံုး ႏြားတင္းကုတ္ေဘးမွ ေကာက္႐ိုးပံုေပၚတြင္လည္းေကာင္း လြတ္လပ္ခ်မ္းေျမ့စြာအိပ္စက္ႏိုင္၏။ ေလညင္းတျဖဴးျဖဴး၊ အသက္႐ွဴသံတ႐ွဴး႐ွဴး၊ ေဟာက္သံတခူးခူးႏွင့္ ေအးကြက္႐ွာအိပ္စက္ႏိုင္သည္။ မိန္းမသားမ်ားအတြက္ကေတာ့ ထိုသို႔အိပ္စက္ရန္သင့္သည္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္လည္း ျပႆနာႀကီးႀကီးမားမားေတာ့မ႐ွိ။ ေက်းလက္အိမ္ဆိုသည္က ကိုယ့္ျခံ၀ိုင္းႏွင့္ကိုယ္ ကြာကြာလွမ္းလွမ္းေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္၍ ေလေၾကာင္းမပိတ္။ အိမ္တိုင္းကလည္း သစ္၀ါးမ်ားႏွင့္သာေဆာက္ထားသည့္အေလ်ာက္ ေနေအးလွ်င္ အပူဓာတ္မ႐ွိေတာ့။ သည္ၾကားထဲ ဘူးခါးေရႏွင့္ ၾကမ္းၾကားေလ ေႏြေနေလာက္ေတာ့မမႈပါဘူး ဆိုသည့္သံခ်ပ္စာသားကဲ့သို႔ ၾကမ္းၾကားထဲမွ ေ၀ွ့ယမ္းတိုက္ခတ္၀င္ေရာက္လာေသာ ေလျပည္ညင္းက အိမ္ထဲမွာအိပ္သူမ်ားအတြက္ ေအးကြက္တစ္ရပ္။
ပ်ားအံုလူသားေတြ၏ပံုရိပ္ကို အျပည့္အ၀ေဖာ္က်ဴးေနေသာ ယေန႔ေခတ္ၿမိဳ႕ျပလူသားမ်ားမွာေတာ့ ထိုစဥ္တုန္းၿမိဳ႕ျပလူသားမ်ားေလာက္ ေအးကြက္႐ွာခြင့္မရ။ လမ္းေတြခ်ဲ့လာသည္ႏွင့္အမွ် ပလက္ေဖာင္းေတြက ေနာက္သို႔ဆုတ္ဆုတ္ေပးရသည္ျဖစ္ရာ ပလက္ေဖာင္းေတြ က်ဥ္းလိုက္လာသည္။ ယခင္စိုက္ထားသည့္အပင္မ်ားလည္း ပလက္ေဖာင္းေနာက္ဆုတ္ရာတြင္ပါသြားၿပီ။ ပလက္ေဖာင္းေပၚ ေခါက္ခုတင္ခ်ၿပီးအိပ္လို႔လည္း မျဖစ္။ တိုက္ပံုစံေတြကလည္း လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ ၅၀ ေလာက္ကကဲ့သို႔ ေလးထပ္မွ်မဟုတ္ေတာ့။ အနည္းဆံုး ခုနစ္ထပ္၊ ႐ွစ္ထပ္ ျဖစ္ကုန္ၿပီ။ ၀ရန္တာေတြကလည္း အရင္လို လူသံုးေယာက္ေလာက္ယွဥ္အိပ္ႏိုင္သည့္ အက်ယ္အ၀န္းမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့။ အ၀င္တံခါးမႀကီးကိုလည္း ၀ရန္တာကိုသံပန္းပတ္မထားလို႔ကေတာ့ တစ္ညလံုးဖြင့္မထားရဲ။ "နည္းလိုက္တာ" ဟု ေစာရပုဂၢိဳလ္က စာခ်ိတ္သြားမည္ကိုလည္း စိုးရေသး။ သည္ေတာ့ လက္႐ွိ ၿမိဳ႕ျပေနပ်ားအံုလူသားမ်ားအေနျဖင့္ တတ္ႏိုင္သည့္အတိုင္းအတာေပၚမူတည္၍ ေလေအးေပးစက္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပန္ကာအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ယုတ္စြအဆံုး ယပ္ေတာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေအးကြက္႐ွာရံုသာ႐ွိေတာ့ေလသေတး။
ဂႏၳ၀င္အဆိုေတာ္ႀကီး ေဒၚမာမာေအး ငယ္ႏုစဥ္အခါက ဆိုခဲ့ဖူးေသာ သီခ်င္းေပါင္းမ်ားစြာအနက္ ေမ့ကြက္ကို႐ွာ ဟူသည့္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ အလြန္ထင္႐ွားခဲ့ဖူးသည္။ သူ႔ ပုဂၢလိက ခံစားခ်က္ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနျခင္းေၾကာင့္ ထိုသီခ်င္းသီဆိုရာတြင္ အသက္၀င္လြန္းမက ၀င္သြားသည္ျဖစ္၍ ထိုမွ်ေအာင္ျမင္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အႏုပညာသုေတသီမ်ားက ဖြင့္ဟေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကသည္။ ခ်စ္သူႏွစ္ဦိး ခ်စ္ေတးသီက်ဴး၍မွ မ၀ခင္ ေမ့ရမည့္အကြက္ကို႐ွာကာ ေမ့ႏိုင္ရက္သူ လူစိမ္းကားအေၾကာင္း ဖြဲ႔ႏြဲ႔သီကံုးထားျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုေျပာမည့္အေၾကာင္းအရာသည္ သီခ်င္းအေၾကာင္း၊ ဂီတအေၾကာင္း မဟုတ္၊ အႏုအလွသမုဒယမ်ားႏွင့္ ထံုမြမ္းေသာ ႏွလံုးသားေရးရာ ခံစားခက္မ်ားအေၾကာင္းမဟုတ္။ ယခုလိုပူအိုက္ေသာ ေႏြေႏွာင္းရာသီတြင္ အပူဒဏ္၏ဖိစီးႏွိပ္စက္မႈအေထြေထြမွ လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း ေအးကြက္႐ွာၾကသူတို႔၏ သနစ္အစံုကို စုစည္းတင္ျပလိုျခင္းသာ ျဖစ္ေပခ်ိမ့္။
ကိုခ်စ္ခင္ မွ iMyanmarHouse.com အတြက္ အထူးေရးသားေဖာ္ျပသည္။
Credit: iMyanmarHouse.com