ျမန္မာအိမ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ႐ိုးရာအစြဲအလမ္းေတြက တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာ တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္းၾကယ္ပါတယ္ ၊ အဲဒီအထဲမွာ အခုေျပာခဲ့တဲ့ ေရအိုးစင္တည္ ခင္းျခင္းကလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ပါ။ ဘယ္လိုအေနအထားမ်ိဳးမွာ ေရအိုးစင္တည္ခင္းရသလဲဆိုေတာ့ ေဆာက္ထားတဲ့အိမ္ဟာ ေလွဦးတိုက္၊ လွည္းဦးတိုက္ အေနအထားမ်ိဳး ၾကံဳေနရင္ တည္ခင္းရတာျဖစ္ ပါတယ္။ ေလွဦးတိုက္၊ လွည္းဦးတိုက္ ဆိုတာက ကိုယ့္အိမ္ေ႐ွ႕ဥပစာဟာ ေရေၾကာင္းလမ္း၊ ကုန္းေၾကာင္းလမ္း တစ္ခုခုရဲ႕ ဦးတည္ရာမွာ က်ေရာက္ေနျခင္းကို ေခၚပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေခ်ာင္းေကြ႔၊ ျမစ္ေကြ႔၊ လမ္းေကြ႔ စသျဖင့္ တစ္ဆစ္ခ်ိဳးေကြ႔ေနရာမ်ိဳးမွာ ေဆာက္ထားတဲ့အိမ္ေတြဟာ ေလွဦးတိုက္၊ လွည္းဦးတိုက္ အေနအထားမ်ိဳးနဲ႔ မလႊဲသာမေ႐ွာင္သာ ရင္ဆိုင္ရေလ့႐ွိပါတယ္။
အေၾကာင္းအရာအေပၚ အေျချပဳၿပီး ဆက္ေျပာရရင္ ေခါင္းစဥ္ေတြပါေျပာင္းၿပီး က်ယ္၀န္း႐ႈပ္ေထြးသြားမွာမို႔လို႔ ေရငံုေနလိုက္ေပမဲ့ စိတ္ထဲမွာေတာ့ အဲဒီေရအိုးစင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေတြးေတြက မီးျပင္းျပင္းနဲ ့တည္ထားတဲ့ ႏြားႏို႔အိုး ပြက္သလို ဆူေ၀အံုႂကြလို႔ေနပါတယ္။
တစ္ေန႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ စုျပီး ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ညစာစားၿပီးကာမွွ ကားတစ္စီးစုငွါး တစ္အိမ္ခ်င္းျပန္ပို႔ၾကရပါတယ္။ ေတာင္ဥကၠလာၿမိဳ႕နယ္ထဲက သူငယ္ခ်င္းမိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို လိုက္ပို႔ေတာ့ သူ႔အိမ္နားအေရာက္"ဟိုေ႐ွ႕က ေရအိုးစင္ေလးနဲ႔အိမ္" ဆိုတဲ့ ၫႊန္ျပမႈအဆံုးမွာ သူ႔ျခံတံခါး၀ေ႐ွ႕ ကားေလးက အစြင့္သားထိုးရပ္။
ႏႈတ္ဆက္စကား အျပန္အလွန္ေျပာအၿပီး ကားဆက္ထြက္လာေတာ့ ကားထဲမွာအတူပါလာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က"ေရအိုးစင္တည္ထားတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က ေကာင္းေပမဲ့ ေရအိုးစင္မွာ ေရအိုးမ႐ွိဘဲ ျမက္ေတြေပါက္ေနတာႀကီးကေတာ့ အ႐ုပ္ဆိုးလြန္းတယ္ကြာ" လို႔ ေ၀ဖန္မိသြားပါတယ္။ ေရအိုးစင္တည္ခင္းတယ္ ဆိုတာ ဘယ္ႏိုင္ငံ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးရဲ႕ ဓေလ့ထံုးစံမွာမွမ႐ွိ တဲ့၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ခုတည္းမွာပဲ႐ွိတဲ့ မြန္ျမတ္လွတဲ့ ကုသိုလ္ျပဳအထိမ္းအမွတ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာကိုျဖတ္သန္းသြားလာတဲ့ ခရီးသြားေတြ၊ လမ္းသြားလမ္းလာေတြ အေမာအပန္းေျပ ပါေစေတာ့ဆိုတဲ့ ေစတနာေစတသိက္ ေ႐ွ႕ထားၿပီး ေရေအးဒါနျပဳတဲ့ အစဥ္အလာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ စင္ၾကယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ပံုရိပ္အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းရာနဲ႔ခ်ီ တည္တံ့လာခဲ့တာလည္း အားလံုးအသိပါ။ ေရအက်ိဳး ၁၀ ပါး မေတာင္းဘဲနဲ႔ျပည့္တယ္ဆိုတဲ့ အက်ိဳးသြားကလည္း ေရအလႉျပဳသူတို႔အတြက္ ေလာကီ-ေလာကုတ္ ကုသိုလ္ထုပ္တစ္ရပ္အေနနဲ႔ စြမ္းအား႐ွိလွပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ သူငယ္ခ်င္းအိမ္ေ႐ွ႕မွာတည္ခင္းေပး ထားတဲ့ ေရအိုးစင္ကေတာ့ ေစတနာသဒၶါတရား ေ႐ွ႕ထားၿပီးတည္တာထက္ အဆိုးအညံ့ေတြ ကင္းစင္းစင္လြင့္ေပ်ာက္ေစဖို႔ကိုသာ အာသီသထားၿပီး မလုပ္ခ်င္လုပ္ခ်င္လုပ္လိုက္ရတဲ့ ကုသိုလ္အေယာင္ျပ ယၾတာအစီအရင္တစ္မ်ိဳးသာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ စိတ္မေကာင္းစြာလက္ခံလိုက္ရတဲ့အေၾကာင္း တျခားသူငယ္ခ်င္းေတြကိုေျပာမျပျဖစ္ေအာင္ စိတ္ျပ႒ာန္းမႈခိုင္ခိုင္မာမာ ခ်မွတ္ခဲ့ရပါတယ္။
တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ကိုယ္က ဗ်ဴဟာက်က်ယူ ထားတဲ့ေနရာ ျဖစ္ပါလ်က္နဲ႔ လူေနထူထပ္ၿပီး အိမ္ေျခသိပ္သည္းလာတဲ့အခါ လမ္းသစ္ေတြ ေျပာင္း လဲေဖာက္လုပ္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္အိမ္က ေလွဦးတိုက္၊ လွည္းဦးတိုက္ ေနရာ ေရာက္သြားတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ဒီလိုအေနအထားဟာ အိမ္အတြက္ မေကာင္းဘူး ဆိုတဲ့အယူအဆ ဘယ္တုန္းက သေႏၶစတည္ ခဲ့သလဲဆိုတာကေတာ့ တိတိက်က်သုေတသနျပဳထားတာ မ႐ွိေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အစဥ္အဆက္ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ခဲတဲ့အေထာက္အထားေတြအရေတာ့ ျမန္မာဘုရင္ေတြလက္ထက္ကတည္းက ဒီအယူေတြ႐ွိေနခဲ့တယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
အဲဒီလို လမ္းဦးတိုက္အေနအထားမွာ႐ွိေနတဲ့အိမ္ဟာ စီးပြားတိုးတက္မႈမ႐ွိဘဲ အလုပ္အကိုင္အၾကံ အစည္ေတြ ေႏွာင့္ေႏွးဆုတ္ယုတ္မယ္၊ စီးပြားက်မယ္၊ မိသားစု၀င္ေတြ က်န္းမာေရးညံ့မယ္၊ အထိအခိုက္အ႐ွအနာ မ်ားမယ္၊ မိသားစု၀င္ခ်င္း အျငင္းပြားတာေတြ၊ အခ်င္းမ်ားတာေတြ မၾကာခဏျဖစ္ၿပီး အိမ္တြင္းစည္းလံုးညီၫြတ္မႈ ၿပိဳကြဲမယ္။ ဒီလိုဆိုးက်ိဳးမ်ိဳးေတြၾကံဳေတြ႔ရတတ္တယ္ဆိုတဲ့အစြဲက လမ္းဦးတိုက္အိမ္ေတြအေပၚ သက္ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒီလိုအိမ္မ်ိဳးကို ေ႐ွာင္ၾကေလ့႐ွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့လည္း ဘ၀ေတြဆိုတာက အားလံုး တစ္ေျပးညီခ်ည္း႐ွိေနတာမွ မဟုတ္တာကလား။ လူတိုင္းသာ ေနရာေကာင္းေတြေရြးခ်ယ္ႏိုင္တဲ့အေနအထား႐ွိရင္ အဆိုးအညံ့ေတြ သက္သာေလ်ာ့ပါးေစ တဲ့အစီအရင္ဆိုတာေတြလည္း ေပၚလာမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူးေလ။ ႐ွိတဲ့ေနရာမွာ ေပးလာတဲ့အေျခအေနအတိုင္း လိုက္ေလ်ာညီေထြေနႏိုင္မွ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲ၀င္ဆံ့မယ့္ ေလာကနိယာမအတိုင္း လမ္းဦးတိုက္ေနရာမွာအိမ္ေဆာက္ေနရဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာသူေတြအတြက္ စိတ္သက္သာရာသက္သာေၾကာင္း ဖန္တီးေပးႏိုင္တဲ့ အစီအရင္ေတြက ကႏၱာရထဲကအိုေအစစ္လို စြမ္းအားျမင့္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီအစီအရင္ေတြကပဲ လူေတြရဲ႕စိတ္ကို ယံုၾကည္မႈေတြတိုးျမင့္ေစခဲ့တယ္။
ျမစ္ေခ်ာင္းအတိုင္း၀င္ေရာက္လာတဲ့ ေလွႀကီးေလွငယ္ေတြ၊ ကုန္းလမ္းအတိုင္းေမာင္းႏွင္လာတဲ့ လွည္းႀကီးလွည္းငယ္ေတြရဲ႕ ဦးတည္ရာဟာ ကိုယ္ေနတဲ့အိမ္ မ်က္ႏွာစာကို ေ႐ွး႐ႈေန တာမ်ိဳးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ျမန္မာေတြက ေကာင္းတယ္လို႔မေတြးၾကပါဘူး။
အိမ္မ်က္ႏွာစာကို ယာဥ္တစ္ခုခု ေ႐း႐ႈဦးတည္လာျခင္းဟာ ကိုယ့္ဥပစာကို မေကာင္းတဲ့ကံၾကမၼာေတြ ဦးတည္ေဆာင္ၾကဥ္းလာတယ္လို႔ ယူမွတ္ၾကေလ့႐ွိပါတယ္။ ေနရာသစ္တစ္ခုမွာစတင္အေျခခ်တဲ့ ဦးဆံုးပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ သြားလမ္းသာ လာလမ္းေျဖာင့္တဲ့ အကြက္အကြင္းေကာင္းေနရာေတြမွာ ဗ်ဴဟာက်က်ေနရာယူၾကပါတယ္။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြက်ေတာ့ အိမ္နဲ႔ မိသားစုကို ထိခိုက္ႏိုင္ေျခ႐ွိတဲ့ ေနရာမ်ိဳး ေ႐ွာင္႐ွားႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြ ေျမာက္ျမားစြာ႐ွိပါတယ္။ သူ႔ေနာက္မွေရာက္လာၾကသူေတြကေတာ့ သူ႔ေလာက္ကံမေကာင္းဘဲ ေရြးခ်ယ္ခြင့္နည္းသြားပါတယ္။ ဒါကလည္း ေလာကရဲ႕သဘာ၀တစ္ရပ္ျဖစ္ေနပါတယ္။
လုပ္ရတဲ့အစီအရင္ဆိုတာကလည္း အေထြအထူးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဆီဦးတည္လာေနတဲ့အရာက္ို မလာေအာင္ေ႐ွာင္လြဲလို႔ မရႏိုင္တဲ့အတူတူ လာေနတဲ့အရာရဲ႕ဦးတည္ရာဟာ ကိုယ္မဟုတ္ဘဲ တျခားတစ္ခုျဖစ္တယ္ရယ္လို႔ အထင္ေရာက္ႏိုင္တဲ့ ကိုယ္စားျပဳအရာတစ္ခု ဖန္တီးအစားထိုးလိုက္ျခင္းပါ။ မိုးႀကိဳးပစ္ရာ ထန္းလက္နဲ႔ကာတယ္ပဲေျပာေျပာ၊ က်ည္ကြယ္မရေတာင္ မ်က္ကြယ္ေတာ့ ရေအာင္႐ွာတယ္လို႔ပဲ ေျပာေျပာ၊ ဓားစာခံဆြဲထည့္တယ္လို႔ပဲေျပာေျပာ ဒီ အစားထိုးအရာ၀တၳဳရဲ႕ အာနိသင္ကေတာ့ အစြမ္းထက္လွပါတယ္။
အဲဒီမွာ ဦးတိုက္လာတဲ့ယာဥ္ေတြရဲ႕ တူ႐ူမွာ အိမ္မ်က္ႏွာစာမဟုတ္ဘဲ အစားထိုးအရာ၀တၳဳမူကြဲေတြ ေပၚေပါက္လာပါေတာ့တယ္။ တခ်ိဳ႕ဆရာေတြက က်ား႐ုပ္ထုခိုင္းၿပီး လမ္းဘက္မ်က္ႏွာလွည့္ထားခိုင္းတယ္။ ဦးတည္လာတဲ့ မေကာင္းေဘး၊ မေကာင္းရန္၊ မေကာင္းအႏၱရာယ္ေတြကို ခုခံတိုက္ဖ်က္ဖို႔ေပါ့။ က်ားဆိုတာ ေတာဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္တာမို႔ ဦးတည္လာတဲ့မေကာင္းျခင္းေတြဟာ က်ားကိုျမင္ၿပီး ေ႐ွာင္ခြာသြားၾကမယ္ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ကလည္း တြန္းအားတစ္ရပ္ပါ။ ေနာက္ တစ္ခုက မွန္ေထာင္တာပါ။ ဦးတည္လာတဲ့လမ္းဘက္ကို တည့္တည့္လွည့္ၿပီး ၾကည့္မွန္တစ္ခ်ပ္ေထာင္ ထားလိုက္ျခင္းဟာ လာေနတဲ့မေကာင္းျခင္းေတြ အလင္းျပန္ၿပီး လာတဲ့ဦးတည္ဘက္ အတိုင္း ေနာက္ု ပန္လြင့္သြားေစတယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။
အသံုးအမ်ားဆံုးကေတာ့ ဦးတည္လာတဲ့လမ္းရဲ႕ထိပ္၊ ကိုယ့္အိမ္ေ႐ွ႕တည့္တည့္မွာ ေသာက္ေရအိုးစင္ေလး တည္ခင္းျခင္းပါ။ ဒီအလုပ္က အက်ိဳးသက္ေရာက္ မႈ ႏွစ္ထပ္ကြမ္း႐ွိပါတယ္။ ကိုယ့္အိမ္ဆီဦးတည္လာေနတဲ့ အဆိုးအညံ့ေတြလည္း ေပ််ာက္တယ္၊ လမ္းသြားလမ္းလာေတြ အေမာေျပေအာင္ ေရ လႉရတဲ့အတြက္ ဒါနကုသိုလ္လည္းျဖစ္တယ္။ ဒီတိုင္းသာဆို လုပ္ျဖစ္မွာမဟုတ္တုဲ႔အလုပ္ကို အစီအရင္အျဖစ္ မလုပ္လို႔မျဖစ္ဘူးဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ကုသိုလ္ကလည္း မရခ်င္လို႔ေတာင္မေနေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေလွဦးတိုက္၊ လွည္းဦးတိုက္ အိမ္ေတြရဲ႕ ေ႐ွ႕မွာ သဲခင္းစိုမြမြထက္ စ္ိမ္းလဲ့တဲ့ျမက္ပင္ငယ္ေတြၾကား ေရအိုးေလးေတြ ေတြ႔ေနရတာ ကာလေတာင္တာ ႐ွည္ၾကာခဲ့ေပါ့။
ဒါေပမဲ့လည္း ခုေတာ့လည္း ဒါေတြဒါေတြ ၿပီးခဲ့ပါၿပီ လို႔ပဲ ေျပာရမလားမသိ လမ္းဦးတိုက္အိမ္ေတြ ရဲ႕တူ႐ူက ေရအိုးစင္ေလးေတြ ေျခာက္ေသြ႔အထီးက်န္ခဲ့တာ တစ္စတစ္စေတြ႔လာရပါၿပီ။ အရင္လိုအစြဲအလမ္းမ်ိဳး မ႐ွိၾကေတာ့လို႔ပဲလား၊ အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့နဲ႔ အေမ့ေမ့အေလ်ာ့ေလ်ာ့ျဖစ္ကုန္ၾကလို႔ပဲလား ယိုင္နဲ႔ၿပိဳက်လု ေရအိုးစင္ယဲ့ယဲ့ေလးေတြလည္း ထူမတ္ျပဳျပင္သူေ၀း၊ ေဆာက္တုန္းက အဂၤေတေသေသခ်ာခ်ာကိုင္ၿပီး အခိုင္အခံ့လုပ္ထားတဲ့ ေရအိုးစင္ေတြေတာင္ ေရအိုးအ႐ွိ၊ ေရခြက္နတၳိ၊ ျမက္႐ိုင္းပင္အတိနဲ႔ ေခြးတို႔ေပ်ာ္ရာ သုနကၡဘံုရိပ္သာႀကီးကိုျဖစ္လို႔။ ယံုမွတ္မႈအစြဲအလမ္း သိပ္မထားတာကို ႀကိဳဆိုလက္ခံေပမဲ့ ေရခ်မ္းအိုးေတြ ခန္းသြားတာကိုေတာ့ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ျဖစ္ရပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ လမ္းဦးတိုက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မတိုက္သည္ျဖစ္ေစ လမ္းထိပ္ အိမ္ဦးတည္ရာမွာ ႐ွိေနတတ္ျမဲ ေရအိုးစင္ေတြ၊ ေရခ်မ္းအိုးေတြ ခန္းေျခာက္ေနတဲ့အျဖစ္မ်ိဳးကို မျမင္ေတြ႔ခ်င္တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
ေက်ာ္ေဇာေလး မွ iMyanmarHouse.com အတြက္ အထူးေရးသားေဖာ္ျပသည္။
Credit: iMyanmarHouse.com