ကမၻာေပၚရွိ လူမ်ိဳးတိုင္းလိုလိုပင္ အိမ္အေဆာက္အဦသစ္မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးသည့္အခါ ‘အိမ္တက္မဂၤလာ’ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကသည္။
အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၌ မိမိတို႔ႏွင့္နီးစပ္ရာ ေဆြမ်ိဳးညီအကို ေမာင္ႏွမ မိတ္ေဆြမ်ားကိုဖိတ္၍ အစားအေသာက္မ်ိဳးစံုျဖင့္ ဧည့္ခံျခင္း၊ဧည့္သည္မ်ားက လက္ေဆာင္ပစၥည္းမ်ားေပးျခင္းျဖင့္ ပါတီပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။
အိမ္တက္မဂၤလာဆိုရာ၌ အမွန္မွာ အိမ္သစ္ အိမ္ေဟာင္းကိုဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါ၊ ေနရာသစ္ကိုသာ အဓိကဆိုလိုပါသည္။
အိမ္တက္မဂၤလာျပဳလုပ္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မိမိတို႔၏ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးေအာင္ပင့္ဖိတ္ေကြ်းေမြး၍ မိတ္ဖြဲ႔ျခင္း၊ မိမိတို႔ဤေနရာသစ္သို႔ ေျပာင္းေရြ႕ေနထိုင္ေၾကာင္းကို အသိေပးျခင္းတစ္မ်ိဳးပင္ျဖစ္ပါသည္။
မိမိတို႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာမူ မ်ားေသာအားျဖင့္ နံနက္အခါ၌ မိမိတို႔ေနရာသစ္အိမ္သို႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ပင့္ဖိတ္၍ ဆြမ္းကပ္ျခင္း၊ လွဴဖြယ္၀တၳဳ အစုစုတို႔ကို လွဴဒါန္းျခင္း၊ဖိတ္ထားေသာ ဧည့္သည္တို႔အား ဧည့္ခံေကြ်းေမြးျခင္း၊ ပရိတ္တရားေတာ္တို႔ကို နာယူျခင္း၊သတၱ၀ါတို႔ကို အမွ်ေပးေ၀ျခင္း၊ သာဓုေခၚျခင္းစသည္ျဖင့္ ဒါန သီလေကာင္းမႈအျဖာျဖာတို႔ကို အျမတ္တႏိုး ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကပါသည္။
တခ်ိဳ႕ကမူ ညေနခ်မ္းအခါ၌ သံဃာေတာ္မ်ားကိုပင့္၍ သရဏဂံုသီလ ေဆာက္တည္ၾကလ်က္ အႏၲရာယ္ကင္းပရိတ္နာျခင္း၊ လွဴဖြယ္၀တၳဳမ်ား လွဴဒါန္းျခင္း၊ေရစက္ခ်အမွ်ေ၀ျခင္း စသည္ျဖင့္ အိမ္တက္မဂၤလာပြဲဆင္ႏႊဲၾကပါသည္။
အိမ္တက္မဂၤလာျပဳလုပ္ရာ၌ သံဃာေတာ္မ်ားက အိမ္သူအိမ္သားမ်ား ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္း၍ က်က္သေရမဂၤလာအျဖာျဖာ တိုးတက္ၾကေစရန္ မဂၤလသုတ္ ရတနသုတ္ ေမတၱသုတ္ ပုဗၺဏွသုတ္စေသာ ပရိတ္ေတာ္မ်ားကို ေဟာၾကားၾကပါသည္။
သီရိလကၤာႏိုင္ငံ၌မူ အသစ္ေဆာက္လုပ္ထားေသာအိမ္ကို မိမိတို႔မေနထိုင္မီ ဆြမ္းစသည္ တာ၀န္ယူလ်က္၀ါတြင္းသံုးလပတ္လံုး သံဃာေတာ္မ်ားကို မိမိတို႔အိမ္သစ္၌ သီတင္းသံုးေစၿပီး ေန႔စဥ္ပရိတ္တရားနာယူၾက၍ ၀ါကြ်တ္ေသာအခါ ကထိန္သကၤန္းကိုပါ ဆက္ကပ္လိုက္ၾကသည္ဟု သိရပါသည္။
မိမိတို႔ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ ဤအစဥ္အလာမ်ားသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိတို႔ေနထိုင္မည့္ေနရာသစ္၌ မိမိတို႔၏ပကတိမ်က္စိျဖင့္ မျမင္ႏိုင္ေသာနတ္စေသာပုဂၢိဳလ္တို႔ရွိၾက၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးဖို႔ရန္ကား စားေသာက္ဖြယ္ရာတို႔ျဖင့္ ပင့္ဖိတ္ေကြ်းေမြး၍ မျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳ၍ အမွ်ေပးေ၀ရ၏။
ဤအမွ်ေပးေ၀ျခင္းသည္ပင္ သူတို႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးေအာင္မိတ္ေဆြဖြဲ႔ျခင္း တစ္မ်ိဳးျဖစ္၏၊ ဤအခ်က္သည္ အိမ္တက္မဂၤလာျပဳလုပ္ရာ၌ အဓိကလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
ဘုရားရွင္ ပါဋလိရြာ၌ သီတင္းသံုေတာ္မူေနစဥ္ မဂဓႏိုင္ငံကို အစိုးရေသာ အဇာသတတ္မင္းႀကီး၏ အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ သုနိဓပုဏၰားႏွင့္ ၀ႆကာရပုဏၰားတို႔သည္ ပါဋလိရြာငယ္ကို ၿမိဳ႕ကြက္ခ်၍ ၿမိဳ႕သစ္တည္ေထာင္ေနၾက၏။
ထိုအခါ နတ္တို႔သည္လည္း ပါဋလိရြာက အိမ္ရာတို႔ကို သိမ္းပိုက္လ်က္ ရွိၾကကုန္၏၊ တန္ခိုးႀကီးေသာနတ္တို႔ အိမ္ရာသိမ္းပိုက္ေသာ ရပ္ကြက္၌ အထက္တန္းစားမင္းႏွင့္ အမတ္ႀကီးတို႔ အိမ္ေဆာက္ရန္ စိတ္ညြတ္ၾကကုန္၏။
တန္ခိုးအလတ္စားနတ္တို႔ အိမ္ရာသိမ္းပိုက္ေသာအရပ္၌ အလတ္တန္းစားမင္းႏွင့္ အမတ္တို႔အိမ္ေဆာက္ရန္ စိတ္ညြတ္ၾကကုန္၏။
တန္ခိုးနည္းေသာနတ္တို႔ အိမ္ရာသိမ္းပိုက္ေသာရပ္ကြက္၌ ေအာက္တန္းစားမင္းႏွင့္ အမတ္တို႔ အိမ္ေဆာက္ရန္ စိတ္ညြတ္ၾကကုန္၏။
ဘုရားရွင္သည္ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ျဖင့္ ထိုအေျခအေနမ်ားကို ျမင္ေတာ္မူ၍ “ အာနႏၵာ..မဂဓတိုင္းသား အမတ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေသာ သုနိဓႏွင့္ ၀ႆကာရ ပုဏၰားတို႔သည္ ပါဋလိရြာ၌ ၿမိဳ႕တည္ေဆာက္ေနသည္မွာ တာ၀တႎသာနတ္တို႔ႏွင့္ တိုင္ပင္၍ တည္ေဆာက္ေနၾကသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေခ်၏” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူေလ၏။
သုနိဓႏွင့္ ၀ႆကာရပုဏၰားတို႔သည္ ထိုတည္ေဆာက္ဆဲၿမိဳ႕၌ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္း၍ က်က္သေရမဂၤလာ တိုးပြားေစရန္အလို႔ငွါ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္မ်ားကို ပင့္ဖိတ္ၾကေလသည္။
ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ အမတ္ႀကီးတို႔၏ အိမ္သစ္သို႔ ၾကြေတာ္မူၾက၍ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူသည္။
ဆြမ္းကိစၥၿပီးေတာ္မူေသာအခါ ဘုရားရွင္က…
“ ပုဏၰားတို႔ ပညာရွိသည္ အၾကင္အရပ္၌ အိမ္ရာေဆာက္လုပ္ေနထိုင္၏၊ ထိုေနရာသစ္၌ သီလရွိ၍ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး ေစာင့္သံုးလ်က္ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ဆြမ္းေကြ်းၿပီးလွ်င္ ထိုအရပ္၌ရွိၾကေသာ နတ္တို႔အား အလွဴ၏အဖို႔ဘာဂကို အမွ်ေ၀ရာ၏၊ ဤသို႔အမွ်ေ၀သည္ရွိေသာ္ နတ္တို႔သည္ ပူေဇာ္ခံရသျဖင့္ ထိုအမွ်ေ၀သူကို ျပန္လည္ပူေဇာ္ၾကကုန္၏၊ ျပန္လည္၍ ျမတ္ႏိုးၾကကုန္၏၊ မိခင္သည္ ရင္၀ယ္သားကို ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔ နတ္တို႔သည္ ထိုအမွ်ေ၀သူကို ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊ နတ္တို႔ေစာင့္ေရွာက္ ခံရေသာသူသည္ အခါခပ္သိမ္း ေကာင္းျခင္းမဂၤလာတို႔ကိုသာ ျမင္ရေလ၏” လို႔ အိမ္တက္မဂၤလာတရားကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
သို႔ျဖစ္၍…
အိမ္တက္မဂၤလာပြဲ ဆင္ႏႊဲလွဴဒါန္းျခင္းသည္ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကတည္းက စတင္၍ ယေန႔တိုင္ေအာင္ လက္ခံက်င့္သံုလ်က္ ရွိေသာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၏ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။
အေနာက္ႏိုင္ငံတခ်ိဳ႕၏ အိမ္တက္မဂၤလာပြဲ ဆင္ႏႊဲက်င္းပျခင္းသည္ သူတို႔၏ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံမွ်သာျဖစ္၍ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံမ်ား၏ အိမ္တက္မဂၤလာပြဲသည္ကား ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံကို ဘာသာေရးျဖင့္ အနားကြပ္ေပးေသာပြဲဟု ဆိုႏိုင္ပါေတာ့သည္။
Credit: အရွင္ေဃာသိတ ဘိုကေလး