ဗဟုသုတ | Posted by အေးမြတ်သူ
[Unicode]
ကျွန်မအနေနဲ့ ယခုနှစ်ဆန်းစမှာပဲ၊ အိန္ဒိယနိုင်ငံရှိ ဗုဒ္ဓဂယာသို့ ဘုရားဖူးနှင့် လေ့လာရေး အလည်အပတ် ထွက်ဖြစ်ပါသည်။ မေပါရမီအပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ ခရီးသွားဝန်ဆောင်မှုနှင့် ဖြစ်သဖြင့် ၊ ဂယာလေဆိပ်သို့ လာရောက်ကြိုဆိုသူမှာ ၊ အဖွဲ့ခေါင်းဆောင်အဖြစ် တာဝန်ယူမည့် ၊ မြန်မာပြည်မှ လာရောက်၍ တက္ကသိုလ်တက်နေသော ရဟန်းတစ်ပါး ဖြစ်ပါသည်။ ရှင်သုနန္ဒဖြစ်ပြီး ကျွန်မတို့အဖွဲ့သည် အိန္ဒိယနိုင်ငံနှင့် နီပေါနိုင်ငံများရှိ ဂေါတမမြတ်စွာဘုရား၏ ဖွား၊ ပွင့် ၊ ဟော ၊ စံ ဖြစ်သည့် နေရာကြီး (၄)နေရာကို လှည့်လည်ဖူးမြော်၍ ပြည့်စုံပြီးနောက် ဂယာမြို့သို့ ရောက်ပြီး မြန်မာပြည်သို့ ရောက်ပြီး မြန်မာပြည်သို့ ပြန်ရန်တစ်ည အိပ်ကြရပါသည်။
ထိုအိပ်သည့် ညတွင်ပင် ကျွန်မတို့ ညအိပ်သည့် ဂယာမြန်မာဘုန်းတော်ကြီးကျောင်းဧည့်ခန်းတွင် ဦးပဉ္ဇင်း အရှင်သုနန္ဒနှင့် စကားပြော ဖြစ်ပါသည်။
ဦးပဉ္ဇင်းက “ ဒကာမကြီးရယ် ၊ ဒကာမကြီးက ရှေ့နေတစ်ယောက်မို့ ၊ ဦးပဉ္ဇင်း မရှင်းလင်းတာ ၊ မသိတာလေးတွေ ကို ဗဟုသုတရအောင် ပြောပြပေးပါလား၊ ဦးပဉ္ဇင်းက ဒီနိုင်ငံမှာ ကျောင်းတက်ပြီးသွားလို့ ဘွဲ့ရပြီးရင် ကိုယ့်ပြည်ကိုပဲ ပြန်လာမှာပါ ၊ ဇာတိက ရွှေဘိုမြို့နယ်က ဖြစ်ပါတယ် ၊ ရွာက ကျောင်းမှာပဲ သီတင်းသုံးဖြစ်မှာပါ ၊ အဲဒီအခါမှာ တွေ့ကြုံရမယ့် အမှုအခင်းများ ၊ ပြဿနာများကို သိထားချင်လို့ပါ ” ဟု မ်ိန့်ကြားသဖြင့် ကျွန်မက “ တင်ပါ့ဘုရား တပည့်တော် လေ့လာထားသလောက်ကို ရှင်းပြပေးပါ့မယ် ၊ လောလောဆယ်အနေနဲ့ အရှင်ဘုရားက ၊ အဓိကအားဖြင့် ဘယ်အကြောင်းအရာကို သိချင်တာပါလဲဆိုတာ မိန့်ပါဦး ” ဟု စကားလမ်းကြောင်း ဖွင့်ပေးလိုက်ပါသည်။
ထိုအခါ ဦးပဉ္ဇင်က “ အထူးသဖြင့် သိချင်တာကတော့ ဦးပဉ္ဖင်းအနေနဲ့ကတော့ ငယ်စဉ်ကပဲ ကိုရင်ဝတ်ပြီး ကျောင်းတက် တစ်ဆက်တည်းမှာ ပဉ္ဇင်းတက်ပြီး ရဟန်းဘဝနဲ့ နေလာခဲ့ပေမယ့် ဦးပဉ္ဇင်းနဲ့အတူ အဆောင်နေဖက် တက္ကသိုလ်တက်ဖက်ဖြစ်တဲ့ ရဟန်းတစ်ပါးကတော့ ၊ သူရဲ့ ကိုယ်ပိုင်ပစ္စည်းတွေ ကို စွန့်လွတ်ပြီး ရဟန်းဝတ်ခဲ့တာပါ ၊နောက်အိန္ဒိယနိုင်ငံမှာ ကျောင်းပြီးသွားတော့ ဒီနိုင်ငံမှာပဲ သီတင်းသုံးတော့မယ် လို့ ဆုံးဖြတ်ခဲ့ပါတယ်၊ ဒါပေမဲ့ ဧည့်နိုင်ငံသားအဖြစ်နဲ့ ကျောင်းသားပတ်(စ်)ပို့ကို ကိုင်ထားရလို့ နေထိုင်ခွင့် မရပါဘူး ၊ သာသနာရေးဦးစီးဌာနကလည်း ၊ အလှည့်ကျထားမှာမို့ (၃)နှစ်ပြည့်ရင် တစ်ကြိမ် တာဝန်လဲလှယ်ကြရပါတယ် ၊ အဲဒီအတွက် မြန်မာပြည်ကို ပြန်ရမှာပါ ၊ အဲဒါ ပြန်သွားတဲ့အချ်ိန်မှာ သူ့ပိုင်ဆိုင်ခဲ့တဲ့ မြေနှင့်အိမ်ကိုပြန်ရပါ့မလားဆိုတာ မေးပေးပါလို့ ပြောလို့ပါ ဒကာမကြီး ဟု ဆိုသဖြင့် ကျွန်မက “ တင်ပါ့ဘုရား ၊ တပည့်တော်မ ရှင်းပြပေးပါ့မယ်၊ အဲဒီဦးပဉ္ဇင်းပြန်သွားခဲ့လို့ ရှိရင်လည်း ၊ သူ ပိုင်ဆိုင်တဲ့ ရဟန်းမပြုမီက ပစ္စည်းများဟာ သက်ဆိုင်ခြင်း မရှိတော့ပါဘူး။ ဒီ့အပြင် သာသနာ့ဘောင်မှထွက်ပြီး လူဝတ်လဲရင်တောင် ပြန်မရနိုင်တော့ပါဘူး ၊ အဲဒါနဲ့ ပတ်သက်ပြီးဆုံးဖြတ်ခဲ့တဲ့ စီရင်ထုံးလည်း ရှိပါတယ် ဘုရား ၊ ရှင်းပြပေးပါရစေ ”
“ ဦးကြင်နှင့် ဦးချစ်လှပါ (၂) ၁၉၈၅ ခုနှစ်၊ မြန်မာနိုင်ငံတရားစီရင်ထုံး၊ စာမျက်မှာ-၅၁ ” စီရင်ထုံးမှာ ၊ တရားလို ဦးကြင်က ၊ မင်းဘူးမြို့ရှိ အချင်းဖြစ်မြေနှင့်အိမ်ကို ပိုင်ကြောင်း ၊ တရားပြိုင် ဦးချစ်လှသည် ယောက်ဖဖြစ်၍ ဦးချစ်လှနှင့် ဇနီး ဒေါ်ခင်စောတို့အား မိမိ၏အိမ်နှင့် မြေကို စောင့်ရှောက်ရန် နေထိုင်ခွင့််ပြုခဲ့ကြောင်း ၊ ဒုလ္လဘရဟန်းဝတ်ခဲ့ပြီးနောက် ၊ သာသနာ့ဘောင်မှ ထွက်လာသောအခါ ဦးချစ်လှတို့အား အိမ်မှဖယ်ရှားပေးရန် မေတ္တာရပ်ခံသောအခါ ဦးချစ်လှတို့က ငြင်းဆန်နေကြောင်း အဆိုပြုကာ ၊ ဖယ်ရှားပေးစေလိုမှု စွဲဆိုပါတယ် ”
“ တရားပြိုင် ဦးချစ်လှတို့က အခြားအချက်အလက်များအပြင် ၊ ဦးကြင်သည် ဒုလ္လဘရဟန်းဝတ်သည်ဆိုခြင်းမှာ မမှန်ကြောင်း ၊ လူ့ဘောင်ကို အပြီးအပိုင်စွန့်ခွာ၍ သာသနာ့ဘောင်သို့ ဝင်သွားပြီး ဖြစ်ကြောင်း၊ တရားဥပဒေအရ မိမိတို့အပေါ် တရားစွဲဆိုခွင့် မရှိကြောင်း ထုချေတယ် ”
“ မကွေးတိုင်း တရားရုံးက ဦးကြင်ဟာ အမှုစွဲဆိုခွင့်မရှိကြောင်း ဆုံးဖြတ်ပြီး ၊ စွဲဆိုသောအမှုကို ပလပ်သဖြင့် ၊ ဗဟိုတရားရုံးတွင် ဦးကြင်က တရားမအယူခံမှုကို တင်သွင်းခြင်း ဖြစ်တယ် ”
“ တိုင်းတရားရုံက ဦးကြင်သည် သာသနာ့ဘောင်တွင် (၂၂)ဝါ ဝတ်ခဲ့ကြောင်း ၊ သို့ဖြစ်၍ သာသနာ့ဘောင်သို့ ရာသက်ပန်ကူးပြောင်းရန် ရည်ရွယ်ချက်ဖြင့် ၊ ရဟန်းဝတ်ခဲ့ခြင်းဖြစ်ကြောင်း ၊ ရဟန်းဘောင်သို့ ကူးပြောင်းသည်နှင့် တစ်ပြိုင်နက် ရဟန်းမပြုမီက ရရှိခဲ့သော ပစ္စည်းများနှင့် ပတ်သက်၍ ပြတ်စဲသွားကြောင်း ၊ လူ့ဘဝတွင် ရရှိခဲ့သော ပစ္စည်းများနှင့် သက်ဆိုင်ခြင်း မရှိတော့ကြောင်း ကို ကောက်ယူဆုံးဖြတ်ထားပါတယ် ”
“ အေအာအယ်ပီကုန်တိုက်နှင့် ဦးဖိုးကြိုင် ၊ ၁၉၃၉ ၊ ရန်ကုန် ၊ ၃၁၁ ၊ စုံညီ ” အမှုတွင် မြန်မာဗုဒ္ဓဘာသာတစ်ယောက် ရဟန်းပြုလျှင် (ဒုလ္လဘရဟန်းမဟုတ် ) ၊ ခေတ္တရဟန်းပြုကြောင်း သက်သေခံချက် (သို့မဟုတ်) ရည်ရွယ်ချက် မရှိပါက ရဟန်းပြုသည်နှင့်တစ်ပြိုင်နက်လူ့ဘဝက ထိုသူပိုင်ခဲ့သည် ပစ္စညး်များတွင် အကျိုးခံစား ဆုံးရှုံးပြီး၊ ၎င်း၏ပိုင်ဆိုင်ခွင့်များမှာလည်း အလိုအလျှောက် စွန့်ပစ်ပြီးဖြစ်တယ် ၊ အကြောင်းမှာ ရဟန်းဘဝသည် အလှူခံပုဂ္ဂိုလ်မျှဖြစ်ရာ ရဟန်းတော်များအနေဖြင့်် ၊ ဝိနည်းအရ ဆွမ်း၊ သင်္ကန်း ၊ ဆေး ၊ ကျောင်း ၊ အစရှိသည့် ပစ္စည်း(၄)ပါးသာ ပိုင်ဆိုင်ခွင့်ရှိသောကြောင့် ဖြစ်သည်ဟု ထုံးဖွဲ့ထားပါတယ် ”
အထက်ပါ စီရင်ထုံးအရ ဦးကြင်လူဝတ်အဖြစ် ရှိစဉ်က ၊ ဦးကြင်နှင့် ဦးချစ်လှတို့အကြာတွင် ခွင့်ပြုသူနှင့် ခွင့်ပြုခြင်း ခံရသူများအဖြစ် ၊ ဆက်ဆံမှု ရှိသည့်တိုင်အောင် ၊ နောက်ပိုင်းတွင် ၊ ဦးကြင် ရဟန်းဝတ်သောအခါ ယင်းဆက်ဆံရေးအခြေအနေမှာ ၊ ရပ်စဲသွားပြီးဖြစ်၍ ဦးကြင် ရဟန်းဝတ်ပြီးနောက် ၊ ဦးချစ်လှတို့ အချင်းဖြစ်ဥပစာတွင် နေထိုင်ခြင်းမှာ သူ၏ခွင့်ပြုချက်အရ ဆက်လက်နေထိုင်ခြင်း မဟုတ်တော့ချေ။ ဦးကြင်လူထွက်သောအခါ တစ်ချိန်က သူတို့အကြားတည်ရှိခဲ့သော ဆက်ဆံရေးသည် ပြန်လည်ပေါ်ပေါက်ရန် အကြောင်းမရှိပေ ”
“ ခွင့်ပြုချက်အရ နေထိုင်သူအားနှင်လိုမှုတွင် ပိုင်ဆိုင်မှုကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားရန် လိုအပ်ခြင်းမရှိဟူသော ဥပဒေသမှာ မှန်သော်လည်း ဦးကြင် ရဟန်းဘောင်သို့ ဝင်ခြင်းဖြင့် လူ့ဘဝက တည်ရှိခဲ့သော ဆက်ဆံမှုများမှာလည်း ရပ်စဲသွားပြီဖြစ်၍ ၊ တိုင်းတရားရုံးက ဦးကြင်သည် ဦးချစ်လှတ်ို့အား သူ၏ခွင့်ပြုချက်အရ နေထိုင်သူများအဖြစ်ဖြင့် ဖယ်ရှားခွင့်မရှိဟု ကောက်ယူဆုံးဖြတ်ချက်မှာ မှားယွင်းသည်ဟု မဆိုနိုင်သောကြောင့် တရားမအယူခံမှုကို စရိတ်နှင့်တကွ ပလပ်သည့် အမိန့်အား ဗဟိုတရားရုံးမှ ဆုံးဖြတ်ထားပါတယ် ”
“ အဲဒီစီရင်ထုံးအရ ၊ ဦးပဉ္ဇင်းရဲ့ ကျောင်းနေဖက်ဖြစ်တဲ့ က်ိုယ်တော်ဟာ ၊ သူပြန်သွားတဲ့ အချိန်မှာ သူပိုင်ဆိုင်ခဲ့တဲ့ မြေနဲ့အိမ်ကို ပြန်မရနိုင်တော့ပါလို့သာ လျှောက်ထားပါရစေ ”
“ ဒါပေမဲ့ တပည့်တော် တွေ့ထားတဲ့ စီရင်ထုံးတစ်ခုတော့ ရှိပါတယ် ဘုရား အဲဒါကလည်း ကျောင်းနေဖက်ကိုယ်တော်က ပေးခဲ့တဲ့အတွက် ၊ လက်ရှိပိုင်ဆိုင်သူများက လောဘမတက်ဘဲ ပြန်ပေးခဲ့မယ်ဆိုရင်တော့ ကံကောင်းတယ်လို့ မှတ်ရမှာပါ ၊ ဒါလည်း ဖြစ်တောင့် ဖြစ်ခဲမို့ သိပ်ပြီးအားထားလို့ ရမှာမဟုတ်ပါဘူး၊ အဲဒီစီရင်ထုံးကတော့ “ မရွှေသီးနှင့် မောင်ကံ ၊ ၁ ၊ ရန်ကုန် ၊ ၄၃၀ ” အမှုတွင် အကယ်၍ ရဟန်းတစ်ပါးသည် လူ့ဘောင်သို့ ပြန်လည်ကူးဝင်လျှင် လူ့ဘဝက ပစ္စည်းများကို လက်ရှိပိုင်ဆိုင်သူများ က ၊ ၎င်းအား အထင်အရှား ပြန်လည်၍ ပေးအပ်ခြင်း (ဥပမာ အပေးစာချုပ်ဖြင့် ချုပ်ဆိုပေးခြင်း )တို့ ပြုလုပ်မှသာ ရခွင့်ရှိပေသည်ဟု ထုံးဖွဲ့ထားပါတယ် ”
“ အမှုတွင် လူတစ်ဦးတစ်ယောက် ရဟန်းပြုလျှင် ရဟန်းမပြုမှီက ၊ ပတ်သက်ခဲ့သည် ဆွေခန်းမျိုးခန်း နှင့် ပစ္စည်းခန်း အခွင့်အရေးများ ၊ ပြတ်စဲဆုံးရှုံးသည်ဆိုသော ၊ တရားဥပဒေများမှာ သာသနာ့ဘောင်သို့ ထာဝစဉ်ကူးပြောင်းရန် ရည်ရွယ်၍ ရဟန်းပြုသူများနှင့်သာ သက်ဆိုင်ပေတယ်၊ ယခုခတ် တွေ့ကြုံရသော ရက်အကန့်အသတ်မျှနှင့် ရဟန်းပြုသည့် ဒုလ္လဘရဟန်းနှင့် မသက်ဆိုင်ပေ ” ဟု “ မောင်ညွန့်တင်နှင့် မပု ၊ ၁၉၅၄ ၊ မတစ ၊ ၇၆ (လွှတ်တော်) ” စီရင်ထုံးမှာ ထုံးဖွဲ့ထားပါတယ် ဟု င်္ဦးပဉ္ဇင်းအား လျှောက်တင်ခဲ့ရပါသည်။
အိမ်ခြံမြေ ကိစ္စအဝဝနှင့် ပတ်သက်၍ ဥပဒေအကြံပေးပညာရှင်များနှင့် ဆွေးနွေးတိုင်ပင်လိုပါက iMyanmarHouse.com (အိုင်မြန်မာဟောက်စ်ဒေါ့ကွန်း) ၏ ဖုန်းနံပါတ်များဖြစ်သော 09-966901767, 09-268022352 သို့ ဆက်သွယ်နိုင်ပါသည်။ အသေးစိတ်ကြည့်ရန် ဤနေရာကို နှိပ်ပါ။
ရောင်းရန်အိမ်ခြံမြေများကို သင်စိတ်တိုင်းကျ ရှာဖွေရန်အတွက် ဤနေရာကို နှိပ်ပါ။
ငှားရန်အိမ်ခြံမြေများကို သင်စိတ်တိုင်းကျ ရှာဖွေရန်အတွက် ဤနေရာကို နှိပ်ပါ။
Credit: ကြာညိုသင်း (ဥပဒေရေးရာအတိုင်ပင်ခံရှေ့နေ)
[Zawgyi]
သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ဝင္သျဖင့္ ပိုင္ဆိုင္မႈ ေျပာင္းလဲသြားျခင္း
ကၽြန္မအေနနဲ႕ ယခုနွစ္ဆန္းစမွာပဲ၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံရွိ ဗုဒၶဂယာသို႕ ဘုရားဖူးနွင့္ ေလ့လာေရး အလည္အပတ္ ထြက္ျဖစ္ပါသည္။ ေမပါရမီအျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ခရီးသြားဝန္ေဆာင္မႈနွင့္ ျဖစ္သျဖင့္ ၊ ဂယာေလဆိပ္သို႕ လာေရာက္ၾကိဳဆိုသူမွာ ၊ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ တာဝန္ယူမည့္ ၊ ျမန္မာျပည္မွ လာေရာက္၍ တကၠသိုလ္တက္ေနေသာ ရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္ပါသည္။ ရွင္သုနႏၵျဖစ္ျပီး ကၽြန္မတို႕အဖြဲ႕သည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံနွင့္ နီေပါႏိုင္ငံမ်ားရွိ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ ဖြား၊ ပြင့္ ၊ ေဟာ ၊ စံ ျဖစ္သည့္ ေနရာၾကီး (၄)ေနရာကို လွည့္လည္ဖူးေျမာ္၍ ျပည့္စံုျပီးေနာက္ ဂယာျမိဳ႕သို႕ ေရာက္ျပီး ျမန္မာျပည္သို႕ ေရာက္ျပီး ျမန္မာျပည္သို႕ ျပန္ရန္တစ္ည အိပ္ၾကရပါသည္။
ထိုအိပ္သည့္ ညတြင္ပင္ ကၽြန္မတို႕ ညအိပ္သည့္ ဂယာျမန္မာဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းဧည့္ခန္းတြင္ ဦးပဥၨင္း အရွင္သုနႏၵနွင့္ စကားေျပာ ျဖစ္ပါသည္။
ဦးပဥၨင္းက “ ဒကာမၾကီးရယ္ ၊ ဒကာမၾကီးက ေရွ႕ေနတစ္ေယာက္မို႕ ၊ ဦးပဥၨင္း မရွင္းလင္းတာ ၊ မသိတာေလးေတြ ကို ဗဟုသုတရေအာင္ ေျပာျပေပးပါလား၊ ဦးပဥၨင္းက ဒီႏိုင္ငံမွာ ေက်ာင္းတက္ျပီးသြားလို႕ ဘြဲ႕ရျပီးရင္ ကိုယ့္ျပည္ကိုပဲ ျပန္လာမွာပါ ၊ ဇာတိက ေရႊဘိုျမိဳ႕နယ္က ျဖစ္ပါတယ္ ၊ ရြာက ေက်ာင္းမွာပဲ သီတင္းသံုးျဖစ္မွာပါ ၊ အဲဒီအခါမွာ ေတြ႕ၾကံဳရမယ့္ အမႈအခင္းမ်ား ၊ ျပႆနာမ်ားကို သိထားခ်င္လို႕ပါ ” ဟု မိ္န္႕ၾကားသျဖင့္ ကၽြန္မက “ တင္ပါ့ဘုရား တပည့္ေတာ္ ေလ့လာထားသေလာက္ကို ရွင္းျပေပးပါ့မယ္ ၊ ေလာေလာဆယ္အေနနဲ႕ အရွင္ဘုရားက ၊ အဓိကအားျဖင့္ ဘယ္အေၾကာင္းအရာကို သိခ်င္တာပါလဲဆိုတာ မိန္႔ပါဦး ” ဟု စကားလမ္းေၾကာင္း ဖြင့္ေပးလိုက္ပါသည္။
ထိုအခါ ဦးပဥၨင္က “ အထူးသျဖင့္ သိခ်င္တာကေတာ့ ဦးပဥၹင္းအေနနဲ႕ကေတာ့ ငယ္စဥ္ကပဲ ကိုရင္ဝတ္ျပီး ေက်ာင္းတက္ တစ္ဆက္တည္းမွာ ပဥၨင္းတက္ျပီး ရဟန္းဘဝနဲ႕ ေနလာခဲ့ေပမယ့္ ဥိီးပဥၨင္းနဲ႕အတူ အေဆာင္ေနဖက္ တကၠသိုလ္တက္ဖက္ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကေတာ့ ၊ သူရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းေတြ ကို စြန္႕လြတ္ျပီး ရဟန္းဝတ္ခဲ့တာပါ ၊ေနာက္အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ေက်ာင္းျပီးသြားေတာ့ ဒီႏိုင္ငံမွာပဲ သီတင္းသံုးေတာ့မယ္ လို႕ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဧည့္ႏိုင္ငံသားအျဖစ္နဲ႕ ေက်ာင္းသားပတ္(စ္)ပို႕ကို ကိုင္ထားရလို႕ ေနထိုင္ခြင့္ မရပါဘူး ၊ သာသနာေရးဦးစီးဌာနကလည္း ၊ အလွည့္က်ထားမွာမုိ႕ (၃)နွစ္ျပည့္ရင္ တစ္ၾကိမ္ တာဝန္လဲလွယ္ၾကရပါတယ္ ၊ အဲဒီအတြက္ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္ရမွာပါ ၊ အဲဒါ ျပန္သြားတဲ့အခ်ိ္န္မွာ သူ႕ပိုင္ဆိုင္ခဲ့တဲ့ ေျမနွင့္အိမ္ကိုျပန္ရပါ့မလားဆိုတာ ေမးေပးပါလို႕ ေျပာလို႕ပါ ဒကာမၾကီး ဟု ဆိုသျဖင့္ ကၽြန္မက “ တင္ပါ့ဘုရား ၊ တပည့္ေတာ္မ ရွင္းျပေပးပါ့မယ္၊ အဲဒီဦးပဥၨင္းျပန္သြားခဲ့လို႕ ရွိရင္လည္း ၊ သူ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ရဟန္းမျပဳမီက ပစၥည္းမ်ားဟာ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒီ့အျပင္ သာသနာ့ေဘာင္မွထြက္ျပီး လူဝတ္လဲရင္ေတာင္ ျပန္မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး ၊ အဲဒါနဲ႕ ပတ္သက္ျပီးဆံုးျဖတ္ခဲ့တဲ့ စီရင္ထံုးလည္း ရွိပါတယ္ ဘုရား ၊ ရွင္းျပေပးပါရေစ ”
“ ဦးၾကင္နွင့္ ဦးခ်စ္လွပါ (၂) ၁၉၈၅ ခုနွစ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတရားစီရင္ထံုး၊ စာမ်က္မွာ-၅၁ ” စီရင္ထံုးမွာ ၊ တရားလို ဦးၾကင္က ၊ မင္းဘူးျမိဳ႕ရွိ အခ်င္းျဖစ္ေျမနွင့္အိမ္ကို ပိုင္ေၾကာင္း ၊ တရားျပိဳင္ ဦးခ်စ္လွသည္ ေယာက္ဖျဖစ္၍ ဦးခ်စ္လွနွင့္ ဇနီး ေဒၚခင္ေစာတို႕အား မိမိ၏အိမ္နွင့္ ေျမကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ေနထိုင္ခြင့္္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း ၊ ဒုလႅဘရဟန္းဝတ္ခဲ့ျပီးေနာက္ ၊ သာသနာ့ေဘာင္မွ ထြက္လာေသာအခါ ဦးခ်စ္လွတို႕အား အိမ္မွဖယ္ရွားေပးရန္ ေမတၱာရပ္ခံေသာအခါ ဦးခ်စ္လွတို႕က ျငင္းဆန္ေနေၾကာင္း အဆိုျပဳကာ ၊ ဖယ္ရွားေပးေစလိုမႈ စြဲဆိုပါတယ္ ”
“ တရားျပိဳင္ ဦးခ်စ္လွတို႕က အျခားအခ်က္အလက္မ်ားအျပင္ ၊ ဦးၾကင္သည္ ဒုလႅဘရဟန္းဝတ္သည္ဆိုျခင္းမွာ မမွန္ေၾကာင္း ၊ လူ႕ေဘာင္ကို အျပီးအပိုင္စြန္႕ခြာ၍ သာသနာ့ေဘာင္သို႕ ဝင္သြားျပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တရားဥပေဒအရ မိမိတို႕အေပၚ တရားစြဲဆိုခြင့္ မရွိေၾကာင္း ထုေခ်တယ္ ”
“ မေကြးတိုင္း တရားရုံးက ဦးၾကင္ဟာ အမႈစြဲဆိုခြင့္မရွိေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ျပီး ၊ စြဲဆိုေသာအမႈကို ပလပ္သျဖင့္ ၊ ဗဟိုတရားရုံးတြင္ ဦးၾကင္က တရားမအယူခံမႈကို တင္သြင္းျခင္း ျဖစ္တယ္ ”
“ တိုင္းတရားရုံက ဦးၾကင္သည္ သာသနာ့ေဘာင္တြင္ (၂၂)ဝါ ဝတ္ခဲ့ေၾကာင္း ၊ သို႕ျဖစ္၍ သာသနာ့ေဘာင္သို႕ ရာသက္ပန္ကူးေျပာင္းရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ၊ ရဟန္းဝတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ရဟန္းေဘာင္သို႕ ကူးေျပာင္းသည္နွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ရဟန္းမျပဳမီက ရရွိခဲ့ေသာ ပစၥည္းမ်ားနွင့္ ပတ္သက္၍ ျပတ္စဲသြားေၾကာင္း ၊ လူ႕ဘဝတြင္ ရရွိခဲ့ေသာ ပစၥည္းမ်ားနွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ေၾကာင္း ကို ေကာက္ယူဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္ ”
“ ေအအာအယ္ပီကုန္တုိက္နွင့္ ဦးဖိုးၾကိဳင္ ၊ ၁၉၃၉ ၊ ရန္ကုန္ ၊ ၃၁၁ ၊ စံုညီ ” အမႈတြင္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္ ရဟန္းျပဳလွ်င္ (ဒုလႅဘရဟန္းမဟုတ္ ) ၊ ေခတၱရဟန္းျပဳေၾကာင္း သက္ေသခံခ်က္ (သို႕မဟုတ္) ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိပါက ရဟန္းျပဳသည္နွင့္တစ္ျပိဳင္နက္လူ႕ဘဝက ထိုသူပိုင္ခဲ့သည္ ပစၥညး္မ်ားတြင္ အက်ိဳးခံစား ဆံုးရႈံးျပီး၊ ၄င္း၏ပိုင္ဆိုင္ခြင့္မ်ားမွာလည္း အလိုအေလွ်ာက္ စြန္႕ပစ္ျပီးျဖစ္တယ္ ၊ အေၾကာင္းမွာ ရဟန္းဘဝသည္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မွ်ျဖစ္ရာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနျဖင့္္ ၊ ဝိနည္းအရ ဆြမ္း၊ သကၤန္း ၊ ေဆး ၊ ေက်ာင္း ၊ အစရွိသည့္ ပစၥည္း(၄)ပါးသာ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ထံုးဖြဲ႕ထားပါတယ္ ”
အထက္ပါ စီရင္ထံုးအရ ဦးၾကင္လူဝတ္အျဖစ္ ရွိစဥ္က ၊ ဦးၾကင္နွင့္ ဦးခ်စ္လွတို႕အၾကာတြင္ ခြင့္ျပဳသူနွင့္ ခြင့္ျပဳျခင္း ခံရသူမ်ားအျဖစ္ ၊ ဆက္ဆံမႈ ရွိသည့္တိုင္ေအာင္ ၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ၊ ဦးၾကင္ ရဟန္းဝတ္ေသာအခါ ယင္းဆက္ဆံေရးအေျခအေနမွာ ၊ ရပ္စဲသြားျပီးျဖစ္၍ ဦးၾကင္ ရဟန္းဝတ္ျပီးေနာက္ ၊ ဦးခ်စ္လွတို႕ အခ်င္းျဖစ္ဥပစာတြင္ ေနထိုင္ျခင္းမွာ သူ၏ခြင့္ျပဳခ်က္အရ ဆက္လက္ေနထိုင္ျခင္း မဟုတ္ေတာ့ေခ်။ ဦးၾကင္လူထြက္ေသာအခါ တစ္ခ်ိန္က သူတို႕အၾကားတည္ရွိခဲ့ေသာ ဆက္ဆံေရးသည္ ျပန္လည္ေပၚေပါက္ရန္ အေၾကာင္းမရွိေပ ”
“ ခြင့္ျပဳခ်က္အရ ေနထိုင္သူအားနွင္လိုမႈတြင္ ပိုင္ဆိုင္မႈကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုအပ္ျခင္းမရွိဟူေသာ ဥပေဒသမွာ မွန္ေသာ္လည္း ဦးၾကင္ ရဟန္းေဘာင္သို႕ ဝင္ျခင္းျဖင့္ လူ႕ဘဝက တည္ရွိခဲ့ေသာ ဆက္ဆံမႈမ်ားမွာလည္း ရပ္စဲသြားျပီျဖစ္၍ ၊ တိုင္းတရားရုံးက ဦးၾကင္သည္ ဦးခ်စ္လွတ္ို႕အား သူ၏ခြင့္ျပဳခ်က္အရ ေနထိုင္သူမ်ားအျဖစ္ျဖင့္ ဖယ္ရွားခြင့္မရွိဟု ေကာက္ယူဆံုးျဖတ္ခ်က္မွာ မွားယြင္းသည္ဟု မဆိုနိုင္ေသာေၾကာင့္ တရားမအယူခံမႈကိုု စရိတ္နွင့္တကြ ပလပ္သည့္ အမိန္႕အား ဗဟိုတရားရုံးမွ ဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္ ”
“ အဲဒီစီရင္ထံုးအရ ၊ ဦးပဥၨင္းရဲ႕ ေက်ာင္းေနဖက္ျဖစ္တဲ့ ကို္ယ္ေတာ္ဟာ ၊ သူျပန္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူပိုင္ဆိုင္ခဲ့တဲ့ ေျမနဲ႕အိမ္ကို ျပန္မရႏိုင္ေတာ့ပါလို႕သာ ေလွ်ာက္ထားပါရေစ ”
“ ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ ေတြ႕ထားတဲ့ စီရင္ထံုးတစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္ ဘုရား အဲဒါကလည္း ေက်ာင္းေနဖက္ကိုယ္ေတာ္က ေပးခဲ့တဲ့အတြက္ ၊ လက္ရွိပိုင္ဆိုင္သူမ်ားက ေလာဘမတက္ဘဲ ျပန္ေပးခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကံေကာင္းတယ္လို႕ မွတ္ရမွာပါ ၊ ဒါလည္း ျဖစ္ေတာင့္ ျဖစ္ခဲမို႕ သိပ္ျပီးအားထားလို႕ ရမွာမဟုတ္ပါဘူး၊ အဲဒီစီရင္ထံုးကေတာ့ “ မေရႊသီးနွင့္ ေမာင္ကံ ၊ ၁ ၊ ရန္ကုန္ ၊ ၄၃၀ ” အမႈတြင္ အကယ္၍ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ လူ႕ေဘာင္သို႕ ျပန္လည္ကူးဝင္လွ်င္ လူ႕ဘဝက ပစၥည္းမ်ားကို လက္ရွိပိုင္ဆိုင္သူမ်ား က ၊ ၄င္းအား အထင္အရွား ျပန္လည္၍ ေပးအပ္ျခင္း (ဥပမာ အေပးစာခ်ဳပ္ျဖင့္ ခ်ဳပ္ဆိုေပးျခင္း )တို႕ ျပဳလုပ္မွသာ ရခြင့္ရွိေပသည္ဟု ထံုးဖြဲ႕ထားပါတယ္ ”
“ အမႈတြင္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ရဟန္းျပဳလွ်င္ ရဟန္းမျပဳမွီက ၊ ပတ္သက္ခဲ့သည္ ေဆြခန္းမ်ိဳးခန္း နွင့္ ပစၥည္းခန္း အခြင့္အေရးမ်ား ၊ ျပတ္စဲဆံုးရႈံးသည္ဆိုေသာ ၊ တရားဥပေဒမ်ားမွာ သာသနာ့ေဘာင္သို႕ ထာဝစဥ္ကူးေျပာင္းရန္ ရည္ရြယ္၍ ရဟန္းျပဳသူမ်ားနွင့္သာ သက္ဆိုင္ေပတယ္၊ ယခုခတ္ ေတြ႕ၾကံဳရေသာ ရက္အကန္႕အသတ္မွ်နွင့္ ရဟန္းျပဳသည့္ ဒုလႅဘရဟန္းနွင့္ မသက္ဆိုင္ေပ ” ဟု “ ေမာင္ညြန္႕တင္နွင့္ မပု ၊ ၁၉၅၄ ၊ မတစ ၊ ၇၆ (လႊတ္ေတာ္) ” စီရင္ထံုးမွာ ထံုးဖြဲ႕ထားပါတယ္ ဟု ဦၤးပဥၨင္းအား ေလွ်ာက္တင္ခဲ့ရပါသည္။
အိမ္ၿခံေျမ ကိစၥအဝဝႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဥပေဒအႀကံေပးပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္လိုပါက iMyanmarHouse.com (အိုင္ျမန္မာေဟာက္စ္ေဒါ့ကြန္း) ၏ ဖုန္းနံပါတ္မ်ားျဖစ္ေသာ 09-966901767, 09-268022352 သို႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္ပါသည္။ အေသးစိတ္ၾကည့္ရန္ ဤေနရာကို ႏွိပ္ပါ။
ေရာင္းရန္အိမ္ၿခံေျမမ်ားကို သင္စိတ္တိုင္းက် ရွာေဖြရန္အတြက္ ဤေနရာကို ႏွိပ္ပါ။
ငွားရန္အိမ္ၿခံေျမမ်ားကို သင္စိတ္တိုင္းက် ရွာေဖြရန္အတြက္ ဤေနရာကို ႏွိပ္ပါ။
Credit: ၾကာညိဳသင္း (ဥပေဒေရးရာအတိုင္ပင္ခံေရွ႕ေန)