ဗဟုသုတ | Posted by နှင်းအိခင်
[Unicode]
သေရည်နှင့်သေရက်ကို အဆောက်အဦအားဖြင့် ငါးမျိုးစီခွဲပြထားတယ်။လုပ်ပုံလုပ်နည်းကတော့ ရေဖြင့်ဖျော်ပြီး စီရင်တဲ့သေကို သုရာ(သေရည်)ခေါ်ပြီး ရက်ကြာကြာထုံထားတဲ့ စိမ်ရည်ကိုတော့ မေရယ(အရက်)လို့ ခေါ်ပါသတဲ့။ယခုခေတ်မှာတော့ ရှေးစာပေမှာပြဆိုသလောက်မကတော့ဘူး။သေရေ သေရက်တွေ အမျိုးမျိုးထွန်းကာနေကုန်ပြီ။အဲ့ဒီအရက်အမျိုးမျိုးကို ဥတုဘောဇနသင်္ဂဟကျမ်းက ထုတ်နှုတ်ပြီး အကျဉ်းချုပ်ဖော်ပြပါဦးမည်။
သကာရည်သန့်သန့်ကိုဖြစ်စေ၊အသီးအပွင့်ရည်နှင့် ရောထားတဲ့ သကြားရေကိုဖြစ်စေ ကြာမြင့်စွာ ထားခဲ့လျှင် ကစော်ပေါက်လာတယ်။အဲ့ဒီကစော်ရည်ကိုအင်္ဂလိပ်ဘာသာဖြင့် (ဝိုင်)လို့ခေါ်သတဲ့၊အဲ့ဒီဝိုင်ကို ပေါင်းတင်ပြီး ချွေးထုတ်ယူလိုက်တော့ (အပ်ရဒင်တ်စပရစ်)ဖြစ်လာတယ်။အဲ့ဒီ အပ်ရဒင်တ်စပရစ်ဟာ မူလချက်လုပ်တဲ့ ဝိုင်ကိုစွဲပြီး အမည်အမျိုးမျိုး များပြားလာပြန်တယ်။
သပျစ်သီးဝိုင်ကို ချက်လျှင်(ဘရန်ဒီ)လို့လေခါ်ပါတယ်။ကြံသကာဝိုင်ကိုချက်လျှင်(ရမ်)လို့ခေါ်တယ်။ အသီးအပွင့်ဝိုင်ကို ချက်လျှင်(ဂျင်)လို့ခေါ်တယ်။မုယောဝိုင်ကိုချက်လျှင် (ဝီစကီ)လို့ခေါ်တယ်။ စပါးဝိုင်ကို ချက်လျှင် အရက်လို့ခေါ်တယ်။ဒီအရက်အမျိုးများမှ တစ်ပါး ယခုခေတ် မူးယစ်စေတတ်တဲ့ အရက်တွေ အမျိုးစုံအောင် ထွက်ပေါ်နေတယ်၊တဆင့်စကားကြားဖူးသည်မှာ ဂျပန်ကတင်သွင်းတဲ့ ရော်ဘာညှပ်ဖိနပ်ကိုတောင် အရက်ချက်ဖြစ်တယ်လို့ ဆိုကြတယ်။
သတ္တဝါတို့ ဆုတ်ကပ်ကုန်ဆုံးချိန်တွင် ဆွဲကိုင်ရာက လက်နက်ဖြစ်ပြီး တစ်ဦးကိုတစ်ဦး သွေးချောင်းစီးရိုက်ပွဲကြီး ဖြစ်တယ်ဆိုသလို ယခုခေတ်မှာလဲ ဆွဲကိုင်ရာက အရက်ဖြစ်ပြီး အဲ့ဒီ့အရက်တွေဟာ မြို့မျှမက တောအုံချုံကြားအထိ ပျံ့နှံ့နေကြတယ်။ယခုတင်ပြခဲ့တာက သုရာမေရယဆိုတဲ့ ပုဒ်ရဲ့ အဓိပ္ပါယ်အကျဉ်းချုပ် ဖြစ်ပါတယ်။
မဇ္ဇသူသည်
သုရာက သေရည်၊ မေရယက အရက်ကိုပြထားပြီး မဇ္ဇက ဘာကိုပြသလဲ၊အဘိဓာန်ဂါထာနံပါတ် ၅၃၃-မှာ ဗဒိရာ၊ဝါရုဏီ၊မဇ္ဇ၊သုရာ ဒီလေးပုဒ်ပြထားပါတယ်။
ဒါကြောင့် မဇ္ဇပုဒ်ကို အခြားနေရာမှာတွေ့လျှင် သေရည်လို့ မြန်မာပြန်သင့်တယ်။သို့သော် ယခုပဉ္စမသိက္ခာပုဒ်မှာပါတဲ့ မဇ္ဇပုဒ်ကိုတော့ သေရည်လို့ အနက်မပြန်ဘူး။ ဘာကြောင့်လည်းဆိုတော့ သုရာဆိုတဲ့ပုဒ်က သေရည်လို့ အနက်ပြန်ပြီး ဖြစ်နေလို့ပါပဲ။သို့ဖြစ်လျှင် မဇ္ဇကို ဘယ်လိုမြန်မာပြန်ရ မလဲလို့ဆိုလျှင် “မူးခြင်းရူးခြင်း” လို့ ရိုးရိုးမြန်မာပြန်သင့်တယ်။
ထီးချိုင့်မြို့တည်တောဆရာတော်ကြီး၏ “လွတ်မြောက်ခြင်းဟူသည်မှ”
အိမ်ခြံမြေ ကိစ္စအဝဝနှင့် ပတ်သက်၍ ဥပဒေအကြံပေးပညာရှင်များနှင့် ဆွေးနွေးတိုင်ပင်လိုပါက iMyanmarHouse.com (အိုင်မြန်မာဟောက်စ်ဒေါ့ကွန်း) ၏ ဖုန်းနံပါတ်များဖြစ်သော 09-268022352 , 09-966901767 သို့ ဆက်သွယ်နိုင်ပါသည်။ အသေးစိတ်ကြည့်ရန် ဤနေရာကို နှိပ်ပါ။
ရောင်းရန်အိမ်ခြံမြေများကို သင်စိတ်တိုင်းကျ ရှာဖွေရန်အတွက် ဤနေရာကို နှိပ်ပါ။
ငှားရန်အိမ်ခြံမြေများကို သင်စိတ်တိုင်းကျ ရှာဖွေရန်အတွက် ဤနေရာကို နှိပ်ပါ။
ကိုမေတ္တာ (တောင်ပေါ်သား) ( iMyanmarHouse.com အိုင်မြန်မာဟောက်စ်ဒေါ့ကွန်း) မှ အထူးရေးသားဖော်ပြသည်။
Credit: iMyanmarHouse.com
[Zawgyi]
ေသရည္ေသရက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး
ေသရည္ႏွင့္ေသရက္ကို အေဆာက္အဦအားျဖင့္ ငါးမ်ိဳးစီခြဲျပထားတယ္။လုပ္ပုံလုပ္နည္းကေတာ့ ေရျဖင့္ေဖ်ာ္ၿပီး စီရင္တဲ့ေသကို သုရာ(ေသရည္)ေခၚၿပီး ရက္ၾကာၾကာထုံထားတဲ့ စိမ္ရည္ကိုေတာ့ ေမရယ(အရက္)လို႔ ေခၚပါသတဲ့။ယခုေခတ္မွာေတာ့ ေရွးစာေပမွာျပဆိုသေလာက္မကေတာ့ဘူး။ေသေရ ေသရက္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးထြန္းကာေနကုန္ၿပီ။အဲ့ဒီအရက္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဥတုေဘာဇနသဂၤဟက်မ္းက ထုတ္ႏႈတ္ၿပီး အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေဖာ္ျပပါဦးမည္။
သကာရည္သန္႔သန္႔ကိုျဖစ္ေစ၊အသီးအပြင့္ရည္ႏွင့္ ေရာထားတဲ့ သၾကားေရကိုျဖစ္ေစ ၾကာျမင့္စြာ ထားခဲ့လွ်င္ ကေစာ္ေပါက္လာတယ္။အဲ့ဒီကေစာ္ရည္ကိုအဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ (ဝိုင္)လို႔ေခၚသတဲ့၊အဲ့ဒီဝိုင္ကို ေပါင္းတင္ၿပီး ေခၽြးထုတ္ယူလိုက္ေတာ့ (အပ္ရဒင္တ္စပရစ္)ျဖစ္လာတယ္။အဲ့ဒီ အပ္ရဒင္တ္စပရစ္ဟာ မူလခ်က္လုပ္တဲ့ ဝိုင္ကိုစြဲၿပီး အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳး မ်ားျပားလာျပန္တယ္။
သပ်စ္သီးဝိုင္ကို ခ်က္လွ်င္(ဘရန္ဒီ)လို႔ေလခၚပါတယ္။ႀကံသကာဝိုင္ကိုခ်က္လွ်င္(ရမ္)လို႔ေခၚတယ္။ အသီးအပြင့္ဝိုင္ကို ခ်က္လွ်င္(ဂ်င္)လို႔ေခၚတယ္။မုေယာဝိုင္ကိုခ်က္လွ်င္ (ဝီစကီ)လို႔ေခၚတယ္။ စပါးဝိုင္ကို ခ်က္လွ်င္ အရက္လုိ႔ေခၚတယ္။ဒီအရက္အမ်ိဳးမ်ားမွ တစ္ပါး ယခုေခတ္ မူးယစ္ေစတတ္တဲ့ အရက္ေတြ အမ်ိဳးစုံေအာင္ ထြက္ေပၚေနတယ္၊တဆင့္စကားၾကားဖူးသည္မွာ ဂ်ပန္ကတင္သြင္းတဲ့ ေရာ္ဘာညွပ္ဖိနပ္ကိုေတာင္ အရက္ခ်က္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။
သတၱဝါတို႔ ဆုတ္ကပ္ကုန္ဆုံးခ်ိန္တြင္ ဆြဲကိုင္ရာက လက္နက္ျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ေသြးေခ်ာင္းစီးရိုက္ပြဲႀကီး ျဖစ္တယ္ဆိုသလို ယခုေခတ္မွာလဲ ဆြဲကိုင္ရာက အရက္ျဖစ္ၿပီး အဲ့ဒီ့အရက္ေတြဟာ ၿမိဳ႕မွ်မက ေတာအုံခ်ဳံၾကားအထိ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနၾကတယ္။ယခုတင္ျပခဲ့တာက သုရာေမရယဆိုတဲ့ ပုဒ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ျဖစ္ပါတယ္။
မဇၨသူသည္
သုရာက ေသရည္၊ ေမရယက အရက္ကိုျပထားၿပီး မဇၨက ဘာကိုျပသလဲ၊အဘိဓာန္ဂါထာနံပါတ္ ၅၃၃-မွာ ဗဒိရာ၊ဝါရုဏီ၊မဇၨ၊သုရာ ဒီေလးပုဒ္ျပထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မဇၨပုဒ္ကို အျခားေနရာမွာေတြ႔လွ်င္ ေသရည္လို႔ ျမန္မာျပန္သင့္တယ္။သို႔ေသာ္ ယခုပဥၥမသိကၡာပုဒ္မွာပါတဲ့ မဇၨပုဒ္ကိုေတာ့ ေသရည္လို႔ အနက္မျပန္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ သုရာဆိုတဲ့ပုဒ္က ေသရည္လို႔ အနက္ျပန္ၿပီး ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။သို႔ျဖစ္လွ်င္ မဇၨကို ဘယ္လိုျမန္မာျပန္ရ မလဲလို႔ဆိုလွ်င္ “မူးျခင္းရူးျခင္း” လို႔ ရိုးရိုးျမန္မာျပန္သင့္တယ္။
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕တည္ေတာဆရာေတာ္ႀကီး၏ “လြတ္ေျမာက္ျခင္းဟူသည္မွ”
အိမ္ၿခံေျမ ကိစၥအဝဝႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဥပေဒအႀကံေပးပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္လိုပါက iMyanmarHouse.com (အိုင္ျမန္မာေဟာက္စ္ေဒါ့ကြန္း) ၏ ဖုန္းနံပါတ္မ်ားျဖစ္ေသာ 09-268022352 , 09-966901767 သို႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္ပါသည္။ အေသးစိတ္ၾကည့္ရန္ ဤေနရာကို ႏွိပ္ပါ။
ေရာင္းရန္အိမ္ၿခံေျမမ်ားကို သင္စိတ္တိုင္းက် ရွာေဖြရန္အတြက္ ဤေနရာကို ႏွိပ္ပါ။
ငွားရန္အိမ္ၿခံေျမမ်ားကို သင္စိတ္တိုင္းက် ရွာေဖြရန္အတြက္ ဤေနရာကို ႏွိပ္ပါ။
ကိုေမတၱာ (ေတာင္ေပၚသား) ( iMyanmarHouse.com အိုင္ျမန္မာေဟာက္စ္ေဒါ႔ကြန္း) မွ အထူးေရးသားေဖာ္ျပသည္။
Credit: iMyanmarHouse.com